فارس

کمبود واکسن در فارس وجود ندارد/ آغاز واکسیناسیون دز سوم کرونا

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در پی شایعاتی مبنی بر به تأخیر افتادن واکسیناسیون کرونا به‌ویژه دز سوم موجی از نگرانی، التهاب و حساسیت  را در میان جامعه به وجود آورد.

 در این راستا برگزیده های ایران با چند شهروند گفت‌وگو کرده و علت ناراحتی و تشویش به وجود آمده  را جویا شده است.

یکی از شهروندان با نگرانی گفت: شایع شده که واکسن کرونا و به‌ویژه کسانی که نوبت  واکسینه شدن دز سوم را دارند با کمبود روبه‌رو شده و دیگری یادآور شد که دز دوم واکسن سینوفارم را زده در مرحله بعد باید فقط واکسن آسترازنکا را دریافت کند.

 

برای رفع نگرانی اذهان عمومی و اطلاع بیشتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا به تأخیر نیفتاده و بر اساس جدول زمانبندی شده همانند گذشته انجام می‌شود.

وی افزود: اولویت نخست واکسیناسیون دز سوم واکسن کرونا ابتدا پرسنل بهداشت و سپس به ترتیب مراکز  اقامتی شامل افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی، حرکتی، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و نیز افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی، بیماران پیوندی و نیز MS هستند.

همتی خاطرنشان کرد: مراکز هماهنگ با سازمان بهزیستی، افرادی که دارو‌های ایمنی مصرف می‌کنند از دیگر گروه‌های اولویت‌دار تزریق واکسن بیماری کرونا هستند و مابقی که در این گروه قرار ندارند به‌ صورت پیامک زمان واکسیناسیون به اطلاع آنان می‌رسد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تنها افرادی که دز دوم  واکسن سینوفارم را  تزریق کرده‌اند می‌توانند در برابر هرنوع واکسن‌ بیماری کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: بر اساس اعلام  وزارت بهداشت کسانی که مبادرت به واکسینه شدن دیگر واکسن های کرونا شده‌اند باید همان واکسن را تزریق کنند.

استقبال از واکسن برکت

همتی با رد شایعه مربوط به عدم استقبال از واکسن برکت، افزود: به علت استقبال بسیاری از  شهرستان‌ها از تزریق واکسن برکت در بعضی از مناطق با کمبود روبه‌رو بوده و بلافاصله برای تأمین این واکسن اقدام شده است و در نتیجه کمبودی احساس نمی شود.

 وی در مورد افرادی که تاکنون در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، بیان داشت: واکسیناسیون در میان افرادی که یک نوبت واکسینه شده‌اند بیش از ۷۸ درصد، ۵۴ درصد نوبت دوم، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۷ درصد و نیز دانشجویان ۸۸ درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می شود گوش به شایعات ندهند و از طریق  اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی تمامی موارد به اطلاع می رسد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا