قزوین

کمک ۵۰۰میلیون ریالی شرکت نفیس نخ به کتابخانه‌های عمومی قزوین

کمک ۵۰۰میلیون ریالی شرکت نفیس نخ به کتابخانه‌های عمومی قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای محدودی برای تامین هزینه‌های جاری خود برخوردار هستند، حمایت و همراهی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای خدمات‌رسانی این مجموعه‌های فرهنگی داشته باشد.

او افزود: در این خصوص اداره کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با برنامه‌ریزی مدون اقدام به برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی استان داشته تا زمینه حمایت مادی و معنوی این واحدها را از کتاب و کتابخانه‌های عمومی فراهم سازد.

محمدبیگی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نه تنها واحدهای صنعتی و تجاری استان هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنا شده بلکه انس و الفتی بین این واحدها و کتاب و کتابخوانی ایجاده شده که باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ استان شده است.

این مسئول با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه پایدار، توضیح داد: امروزه نرسیدن به اهداف توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه موجب شده تا نگرش عمومی جدیدی در میان برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شکل گیرد به طوری که علاوه بر عوامل و متغیرهای اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع، متغیرهای فرهنگی را نیز در برنامه‌های توسعه لحاظ کنند.

او افزود: بهره‌گیری از ظرفیت ماده۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم که این امکان را به واحدهای صنعتی می‌دهد با حمایت مادی از فرهنگ مشمول تخفیف‌های مالیاتی شوند، ما را در ایجاد تعامل گسترده با واحدهای تولیدی و تجاری استان مصمم کرده که با همراهی خوب بسیاری از این واحدها شاهد اتفاقات خجسته‌ای در کتابخانه‌های استان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک شرکت نفیس نخ که با همکاری و همدلی هادی غنچه مدیرعامل این شرکت و پیگیری‌های مستمر سعید محمدخانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البزر انجام شد، اقدامی ارزشمند در افزایش همکاری صنعت وتجارت با کتابخانه‌های عمومی و در حقیقت فرهنگ استان قزوین است که شایسته تقدیر می‌باشد.

گفتنی است تاکنون با تعامل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیش از یک‌میلیارد تومان توسط واحدهای صنعتی و تجاری به این مجموعه‌های فرهنگی کمک شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا