فارس

کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات سپدان نجات یافتند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، کوهنوردان شیرازی امروز با یک دستگاه مینی بوس از شیراز حرکت و به قصد صعود به قله رنج در شهرستان سپیدان به این منطقه عزیمت کردند و در راه دچار بارش شدید برف و باران شدند.

مسئول اکیپ راهدارخانه سه چاه مستقر در جاده سپیدان به اقلید، اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر هنگام گشت اکیپ راهداری در جاده سپیدان به اقلید و مسیر منتهی به کوه رنج فردی را مشاهده کرده که از آنان کمک خواسته بود.

ابوطالب ناصری افزود: پس از باز گو کردن ماجرای گرفتاری کوهنوردان و گردشگران توسط این فرد سریعا یک دستگاه خودروی کمک دار اداره راهداری با ۴ راهدار در شرایط بد آب و هوایی به محل اعزام و پس از دستیابی به افراد گرفتار آنان را به راهدارخانه سه چاه انتقال دادند.

ناصری افزود: پس از نجات افراد یک دستگاه لودر و گریدر به منطقه اعزام و با بازگشایی مسیر پوشیده از برف خودروی مینی بوس گرفتار در برف را نیز به جاده اصلی انتقال دادند.

گفتنی است این عملیات نجات ۶ ساعت بطول انجامید و همه کوهنوردان و گردشگران در سلامت کامل به منطقه امن انتقال داده شدند و سپس با مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردند.

کوه رنج با ارتفاع ۳۹۸۰ متر از سطح دریا در فاصله ۸ کیلومتری شهر اردکان سپیدان قرار دارد و در طول ایام سال میزبان کوهنوردان سراسر استان و کشور است.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا