مازندران

کیفیت نان مازندران باید بالاتر از وضعیت فعلی برسد

کیفیت نان مازندران باید بالاتر از وضعیت فعلی برسد

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سید محمود حسینی پور در آستانه سال نو به همراه نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از سیلوی شهید میرزاپور نکا بازدید کرد و در بازدید از این سیلوی ۱۰۳ هزارتنی اظهار داشت: سیلوی شهید میرزاپور نکا از مراکز مهم، استراتژیک و خدمات رسان استان مازندران می باشد.

وی تصریح کرد: اینکه پژوهشکده غلات کشور، استان مازندران را در رتبه اول کیفیت آرد و نان قرار داده بیانگر این است که نیروهای مجربی در حوزه آزمایشگاهی و نگهداری گندم در سیلوی نکا با توجه به تجمیع آرد چند استان با کیفیت های مختلف خدمات ارزشمندی را به منظور رعایت استانداردها انجام می دهند.

حسینی پور افزود: با توجه به اینکه استان مازندران یک مقصد گردشگری برای دیگر استان ها محسوب می شود، می بایست امکانات خود را با نیازهای گردشگری برنامه ریزی و تنظیم نماید.

وی به هوشمندسازی یارانه آرد و نان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مدیریت گندم، آرد و نان را در دستور کار خود قرار داده و هوشمندسازی فعالیت نانوایی ها از چند ماه گذشته آغاز شده است.

مقام عالی دولت در مازندران اعلام کرد: بررسی کارشناسان مبین این است که هوشمندسازی یارانه آرد و نان و شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها باعث افزایش رقابت و بهبود کیفیت آرد و نان و تا حدود ۲۵ درصد کاهش هدررفت و به انحراف رفتن آن خواهد شد.

وی افزود: در مرحله بعدی پس از هوشمندسازی می بایست کیفیت نان افزایش پیدا کرده و نان با کیفیت بالاتری در اختیار مردم قرار گیرد. اجاره دادن نانوایی ها از سوی افرادی که دارای جواز این صنف هستند را نمی‌پذیریم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالکان خبازی ها، مسوولیت کیفیت نان را برعهده گیرند.

وی افزود: نانوایی باید در اختیار کسی قرار بگیرد که پاسخگو باشد و واگذاری جواز و اجاره خبازی ها به هیچ عنوان کار اصولی و قابل پذیرشی نیست. حسینی پور گفت: گزارش کیفیت و شکایات مردمی از نانوایی ها به شماره ۱۲۴ وزارت صمت و شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۹۴ غله استان می تواند منجر به کاهش تخلفات و هدر رفت در حوزه آرد و نان شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا