فارس

گره‌‌ کور مشکلات نتیجه فاصله گرفتن از منطق شهدا است

به گزارش برگزیده های ایران از کوار، محمدباقر قالیباف در اجتماع بزرگ فاطمیون و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و بزرگداشت سردار محمود آبادی و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق سخن گهربار حضرت امام است که فرمودند همین محرم و سفر بوده که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه عشق به اهل بیت(ع) اساس پیروزی و عاقبت بخیری در دنیاست، افزود: در چند روز گذشته در سراسر کشور ۲۵۰ شهید در سردست مردم تشییع شدند، شهدایی که خود در آن زمان از پدر، مادر، فرزند گذشته‌اند و در کنار هم برای اسلام، انقلاب و عزت کشور با آگاهی، عقلانیت، اخلاص تقدیم خدا کردند که این منطق شهید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اگر امروز در کشور بر مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آسیب های اجتماعی فائق نیامدیم به علت فاصله گرفتن از منطق شهدا است.

وی ادامه‌داد: اگر ما امروز گردهم آماده ایم و یاد شهید سلیمانی، شهید استوار و دیگر شهدا می‌کنیم به خاطر این است که بر این منطق جهاد کردند و موفق شدند.

قالیباف با اشاره به روزهای اول جنگ در استان فارس خاطرنشان کرد: لشکر ۱۹ فجر، مجموعه مهندسی تیپ امام هادی(ع) و… در اول جنگ وجود نداشت، وقتی که این شهدایی که امروز  به آنها افتخار می کنیم که در اوایل جنگ یا مشغول درس بودند یا کشاورز بودند و هیچ آشنایی به موضوع جنگ هم نداشتند توانستند این لشکر و تیپ را تشکیل دهند، لذا پیروزی یکی پس از دیگری برای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی با اشاره به سنت الهی ابراز داشت: مهم نیست توان شما کم است یا زیاد، مهم این است که با عقلانیت تمام توان را به درستی کنار هم قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: یکی از فرصت های کشور وجود انرژی و معادن ماست، اما مهمترین سرمایه ملی ما نیروهای جوان و خلاق ما در حوزه فناوری ،Ict وحوزه هوش مصنوعی در دنیاست که بدون اغراق جوانان ما دقیقه به دقیقه در حال پیشروی در این حوزه هستند.

قالیباف افزود: یکی از ویژگی های منحصر به فرد کشور ما وجود نخبگانی است که در این بخش بالاترین ظرفیت ها را دارند اما متاسفانه عملاً فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهایشان نمی دهیم

وی با تاکید بر اینکه مشکلات فعلی کشور ضعف مسئولان اجرایی است، گفت: مسئولان باید به حرف مردم گوش بسپارند و برای نظراتشان ارزش قائل شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی مسئولان به مردم شد و تصریح کرد: باید بدانیم که انقلابی بودن و حزب الهی بودن در گروی گره گشایی از کار مردم است.

قالیباف گفت: اگر ما مسئولان از مشکلات اقتصادی و کار مردم گره گشایی نکنیم هر چقدر بگوییم مسئولیم قابل قبول نیست.

وی بر لزوم همکاری و همدلی با مردم تاکید کرد و ادامه داد: باید مردم عزیزمان را در امورات کشور مشارکت دهیم و مطمئن باشید که اگر چنین کنیم قطعاً مشکلات اقتصادی کشور در یک برنامه ۵ ساله به ثبات خواهد رسید.

رئیس مجلس لازمه برگشتن آرامش به بازار اقتصادی کشور را در گروی مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست و ابراز کرد: اگر اجازه رقابت بین سرمایه گذاران بخش خصوصی بدهیم قطعاً مشکلات کشور در این حوزه حل و فصل خواهد شد.

قالیباف برحمایت همه جانبه برای شکوفایی استعداد جوانان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: دولت باید با رفع موانع پیش روی کار آفرینان و سرمایه گذاران از نا امیدی و یاس آنان جلوگیری کند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا