فارس

گروه‌های جهادی فاتحان خرمشهرهای جدید

به گزارش برگزیده های ایران از کازرون، اسماعیل قزل سفلی در سومین مجمع انتخابات شورای جهادی شهرستان کازرون با گرامی‌داشت ۱۳۰۰ شهید این شهرستان بیان نمود:در تشکیل و نگهداری انقلاب شهدا و ایثارگران فدارکاری ها نمودند و امروز در پاسداشت ۱۳۰۰ شهید چیزی نداریم که بگوئیم.

وی با اشاره به آیه ۲۱۸ سوره مبارکه بقره قرآن کریم إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولٰئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ، افزود: با توجه به معنای آیه که کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است)گروههای جهادی مصداق این آیه الهی می باشد.

قزل سفلی با اشاره به مصداقی از فعالیت جهادگران ادامه داد: در تغسیل متوفیان کرونایی که حتی برخی مواقع خانواده‌های این افراد نیز از جنازه‌ها فاصله می‌گرفتند، جهادگران نگذاشتند جنازه‌ای بر زمین بماند و به صورت جهادی به تغسیل این متوفیان پرداختند ویا درکمک به کادر درمان مراقبت از بیمار را از ۸تا۱۰نفر توسط هر پرستار با ورود بسیجیان به۲نفر کاهش یافت آیا این موارد غیر از فتح خرمشهرهای جدید می تواند باشد.

وی تصریح کرد: حضور جوانان مؤمن و انقلابی گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف را مصداق واقعی فتح خرمشهر دانست و به فرموده رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) مبنی‌بر اینکه «فتح خرمشهرها در پیش است» اشاره و این جمله را مصداقی برای فعالیت‌های جهادی اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی در مواقع خاص، زودتر از همه وارد منطقه می‌شوند و دیرتر از همه خارج می‌شوند، و خطر پذیر و مسئولیت پذیر هستند، افزود: اگر مولفه های قوی شدن کشور در جنگ سخت موشک ها و در جنگ نیمه سخت دستگاه‌های امنیتی می باشند مهمترین مؤلفه در جنگ نرم گروه‌های جهادی می‌باشند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی فارس خاطر نشان کرد: وحدت و همدلی مسؤولان در شهرستان کازرون با محوریت سپاه و بسیج زائد و وصل می باشد و هدف از تشکیل مجمع شورای جهادی در شهرستان ها اتحاد و همدلی و کار هم گرایانه با هدف مشترک در سایه ولایت می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون نیز در انتخابات مجمع جهادی بسیج این شهرستان که در سالن همایش سپاه ناحیه برگزار شد، اطهار داشت: از زمان شروع ویروس کرونا گروه‌های جهادی شهرستان در همکاری با کادر درمان سنگ تمام گذاشته اند.

وی افزود: مجمع شورای جهادی شهرستان کازرون در کارگروه‌های تخصصی در سطح حوزهها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در جهت حمایت، همراهی و پشتیبانی از گروه‌های جهادی نقش ایفا می‌نمایند.

غلامرضا توکل ادامه داد: گسترش خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی که یکی از ۹ محور که در سند اعتلای ده ساله بسیج به فرمان مقام معظم رهبری که همگی ولایت مدار و ولایت پذیر هستم از برنامه ها و فعالیت های مجمع جهادی شهرستان کازرون می باشد.  

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی در خدمت به مردم در هر جا که لازم باشد شبانه روزی پای کار هستند که یکی از راه‌های سعادت دنیا و آخرت رسیدگی به مشکلات مردم می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کازرون افزود: از طرح های فعال در خدمت به مردم طرح شهید سلیمانی می باشد که گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی در کنار کادر خدوم بهداشت و درمان در رسیدگی به مردم فعالیت و نقش ایفاء نمودند.

 وی در ادامه گفت: از فعالیت های مهم گروه‌های جهادی در شهرستان کازرون اهدا کمک‌های مومنانه به خانواده‌های نیازمند در ۶ مرحله در طول سال جاری، نظارت بر اصناف و بازاریان تهیه کیف، کفش و لباس برای دانش آموزان نیازمند، نذر رهایی آزادی ۲۱ زندانی، طرح محسنین و طرح اکرام، تغسیل اموات کرونایی به همت بسیج طلاب شهرستان، برپائی صندوق های قرض الحسنه، واکسیناسیون، اعزام گروه‌های جهادی و دوشنبه‌های جهادی و دیگر فعالیت ها از اهم برنامه ها در سال جاری می باشد.

در ادامه برنامه به ۲۶نفر از اعضاء گروه‌های جهادی شامل: گروه جهادی برتر ناحیه کازرون، بسیج سازندگی برتر حوزه، حوزه برتر در بسیج سازندگی و گروه جهادی برتر اقشار با حضور مسؤول سازمان بسیج سازندگی فارس و برخی از مسؤولان شهرستان کازرون لوح تقدیر و هدیه تقدیم شد.

در پایان نیز انتخابات مجمع بسیج سازندگی ناحیه کازرون برگزار و از یازده نفر کاندید برای مجمع جهادی شهرستان ۷ نفر انتهاب شدند.

در ادامه خانم ها کشاورز و رهی و آقایان شریفی، محمد زارع، حسین افشاریان، علیرضا افشاریان، مهدی خوبانی به عنوان شورای مجمع جهادی شهرستان کازرون انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا