اخبار روز

گزارش کامل روز دوازدهم بازی‌های آسیایی| طلای ساروی و میرزازاده در کشتی فرنگی و صعود واترپلو به نیمه‌نهایی/ نقره ترانه احمدی در اسکیت+ تصاویر

گزارش کامل روز دوازدهم بازی‌های آسیایی| طلای ساروی و میرزازاده در کشتی فرنگی و صعود واترپلو به نیمه‌نهایی/ نقره ترانه احمدی در اسکیت+ تصاویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برگزیده های ایران از هانگژو، روز  دوازدهم مسابقات بازی‌های آسیایی امروز پنجشنبه سیزدهم مهرماه برگزار شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| دلتنگی‌های مادران خبرنگاری که با مدال‌ها می‌خندند و با دلتنگی‌ها اشک می‌ریزند

 

نتایج کامل ورزشکاران ایران در روز دوازدهم مسابقات به شرح زیر است:

کاروان ایران در روز دوازدهم موفق به کسب ۲ طلا و یک نقره شد. محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا شدند. ترانه احمدی در رشته اسکیت فری‌استایل ایران موفق شد مدال نقره کسب کند تا برای نخستین بار اسکیت ایران در بازی‌های آسیایی صاحب مدال شود.

تیم واترپلو ایران نیز در یک چهارم نهایی به مصاف سنگاپور رفت و با برتری مقابل این تیم راهی نیمه‌نهایی شد. تیم کامپوند کشورمان نیز با شکست مقابل مالزی از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و تیم شطرنج ایران با برتری مقابل مغولستان راهش را برای کسب مدال طلا هموار کرد.

بهمن عسگری و مبینا حیدری دو کاراته‌کا کشورمان با شکست مقابل حریفان خود از صعود به مراحل بالاتر بازماندند. علی لبیب نیز در خش استقامت دوچرخه‌سواری در عین شایستگی در رده چهارم ایستاد.

 

کشتی فرنگی:

امین میرزازاده در یک هشتم نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل پانفوئک از تایلند با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم شد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

امین میرزازاده در نیمه‌نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل علیمخان سجدیکوف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

امین میرزازاده در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل لینگ‌ژی مینگ از چین با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

محمدهادی ساروی در یک هشتم نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل رستم آساکاروف از ازبکستان با نتیجه ۶ بر۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم شد. وی مقابل اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان با نتیجه  ۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. ساروی در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه ۸ بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در دیدار نهایی با نتیجه ۵ بر یک یی مینگ لی از چین را شکست داد و به مدال طلا رسید.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

وزنه‌برداری:

** میرمصطفی جوادی در دسته ۹۶ کیلوگرم مردان با مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۰۲ کیوگرم در دوضرب، در مجموع ۳۶۳ کیلوگرم نهم شد.

** امیر حقوقی دیگر نماینده ایران هم در یک ضرب ۱۶۴ و در دوضرب ۲۰۲ کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با ۳۶۶ کیلوگرم هشتم شد.

** الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان در یک ضرب ۹۳ و در دو ضرب ۱۱۳ کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با ۲۰۶ کیلوگرم در رده نهم ایستاد. رزاقی البته موفق شد رکورد مجموع بزرگسالان ایران در این دسته را به میزان چهار کیلوگرم افزایش دهد. رکورد قبلی با ۲۰۲ کیلوگرم در اختیار سیده الهام حسینی بود.

تیراندازی با کمان:

تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمدصالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف تیم مالزی رفت و با نتیجه ۲۲۷ بر ۲۲۱ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

دوچرخه‌سواری:

 امروز ۶۶ رکابزن از ۱۹ کشور رقابت خود را در بخش استقامت جاده به مسافت ۲۰۷ کیلومتر برگزار کردند که علی لبیب تنها نماینده کشورمان در این مسابقه با ۲۱ سال سن توانست به مقام چهارمی دست یابد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

شطرنج:

از دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲، تیم ملی شطرنج ایران در ادامه نتایج درخشان خود توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ملی مغولستان را از پیش‌رو بردارد و ضمن حفظ صدرنشینی خود در جدول مسابقات، یک گام دیگر به کسب مدال طلای رقابت‌ها نزدیک شود.

در این راند، پرهام مقصودلو مقابل سومیا بیلگون، بردیا دانشور مقابل گومبوسورن منخگال و پویا ایدنی مقابل سوگار گان‌اردن به تساوی رسیدند. سیدمحمدامین طباطبایی مقابل تسگمد باتشلوان، به پیروزی رسید. 

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

کاراته:

** مبینا حیدری در وزن ۶۸-  کیلوگرم رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی و در دور نخست به مصاف حریف اندونزیایی رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد. کاراته‌کا اندونزی در دور بعد مقابل نماینده ژاپن به برتری رسید، اما با شکست مقابل نماینده قزاقستان در مرحله نیمه‌نهایی از صعود به دیدار پایانی باز ماند تا مبینا حیدری نیز شانس حضور در جدول شانس مجدد را از دست بدهد و از دور مسابقات حذف شود.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

** در رقابت‌های وزن ۷۵- کیلوگرم کاراته، بهمن عسگری دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در اولین دیدار به مصاف کوونچیک محمدیف از ازبکستان رفت و با مبارزه‌ای هوشمندانه موفق به برتری ۶ بر صفر مقابل حریف خود شد. بهمن عسگری در دومین مبارزه خود مقابل جائی یوون از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲  این مبارزه را به سود خود پایان داد.

عسگری در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یوشی‌ساکایما دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۲۱ از ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریف خود شد. با شکست کاراته‌کا ژاپنی مقابل حسن مساروه از اردن، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

واترپلو:

واترپلوئیست‌های ایران در دور دوم مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل سنگاپور پیروز شدند و به نیمه نهایی راه یافتند. مردان واترپلو ایران با ارائه یک بازی حساب شده برتری خود را به حریف تحمیل کردند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۶ به سود ایران به پایان رسید.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

جوجیتسو:

در رقابت‌های وزن ۶۲- کیلوگرم، مهران ستار در نخستین دیدار خود از سد کومکریت کادنین از تایلند گذشت تا در دور بعد به مصاف برنده دیدار نمایندگان مغولستان و عربستان برود.

وی در دور دوم به مصاف محمد عبدالمالک از عربستان رفت و در مقابل حریف خود شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

سنگنوردی:

در رقابت‌های سنگنوردی در مرحله مقدماتی ماده بولدرینگ الناز رکابی در یک گروه ۲۳ نفری به مصاف حریفان خود رفت. در پایان مرحله مقدماتی و پس از صعود از چهار دیواره رکابی با مجموع ۶۵ امتیاز در جای ششم ایستاد.

 در بخش مقدماتی ماده لید، الناز رکابی در گروه ۲۳ نفره رقابت کرد. رکابی در ماده لید و در صعود از دیواره امتیاز ۴۵.۱ را گرفت و رکابی با احتساب امتیازات ماده بولدرینگ و لید ۱۱۰.۱ امتیاز گرفت در مجموع در جایگاه هفتم ایستاد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در جدول مقدماتی ماده بولدرینگ و لید زنان،  آی موری از ژاپن با ۱۹۶ امتیاز، چیهیون سئو از کره با ۱۷۶ امتیاز و ژیلو لو از چین با ۱۷۵.۵ امتیاز اول تا سوم شدند. مرحله نیمه نهایی مسابقات سنگنوردی بولدرینگ و لید زنان فردا برگزار می شود.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

قایقرانی:

 مرحله گروهی قایقرانی اسلالوم برگزار شد و نماینده ایران از صعود مستقیم به مرحله نیمه نهایی بازماند. رکسانا رازقیان در مرحله گروهی کایاک اسلالوم زمان ۱۱۴.۵۲ ثانیه را ثبت کرد و پنجم شد. چهار قایق اول مستقیم به نیمه نهایی صعود کردند و بقیه قایق‌ها راهی مرحله دوم شدند.

او برای صعود به نیمه نهایی با دو قایقران از تایلند و یک قایقران هندی رقابت کرد و زمان   ۱۱۹.۷۷ را ثبت کرد و به  نیمه نهایی راه پیدا کرد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

اسکیت:

** امیرمحمد سواری و رضا لسانی در بخش فری‌استایل توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. در این بخش اسکیت باز تایوانی با ثبت زمان ۳.۸۸۵ ثانیه رکود جهان را شکست.

در دیدارهای یک چهارم نهایی امیرمحمد سواری با شکست مقابل نماینده چین‌تایپه از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. رضا لسانی هم موفق شد از سد نماینده کره‌جنوبی بگذرد و راهی نیمه‌نهایی شود. رضا لسانی در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب حریفی از چین‌تایپه شد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل دیگر نماینده چین‌تایپه شکست خورد و به عنوان چهارمی رسید.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

** ترانه احمدی و رومینا سالک اصفهانی دو ملی‌پوش اسکیت فری‌استایل ایران در اجرای اول و دوم خود در مرحله مقدماتی با ۱۱ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند و در پایان با کسب جایگاه اول و دوم به جمع ۸ ورزشکار برتر این رشته در مرحله یک چهارم نهایی راه یابند.

رومینا سالک اصفهانی توانست در هر دو مسابقه رقابتی خود نتیجه بهتری نسبت به حریف ژاپنی‌اش کسب کند و راهی مرحله نیمه نهایی شود. همچنین ترانه احمدی نیز در دو مسابقه خود حریف چینی را پشت سر گذاشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در نیمه‌نهایی رومینا سالک اصفهانی در هر دو مسابقه رقابتی خود مقابل حریفش شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند. اما ترانه احمدی موفق شد با شکست حریف خود به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کند.

 ترانه احمدی در فینال مقابل لیو چیائو از چین تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.  رومینا سالک اصفهانی نیز در مرحله رده‌بندی اسکیت فری‌استایل بازی‌های آسیایی هانگژو با تینگ یوئن به رقابت پرداخت و در حالی که مسابقه اول خود را شکست خورد، در مسابقه دوم به پیروزی رسید و پس از شکست در مسابقه سوم نتوانست به مدال برنز برسد.

 

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

/

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا