آذربایجان شرقی

گشایش دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۲ در تبریز

گشایش دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۲ در تبریز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته حرکتی در استان شروع شد و یک سند جامع توسعه تدوین شد، افزود: استفاده بهینه از همه منابع با نگاه آینده پژوهانه به ویژه با مشارکت بخش خصوصی از اهداف این سند است.

زین العابدین رضوی خرم با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه در این سند پیش بینی شده است، گفت: حوزه قطعه سازی و خودرو، چرم و صنایع غذایی و معدن از جمله حوزه های قابل توجه اقتصادی در استان است که نیازمند ورود شرکت های دانش بنیان در این زمینه ها است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: استان با داشتن حدود هشت میلیارد تن ذخایر معدنی و رتبه اول کشور نیازمند توجه جدی بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان برای فعالیت اقتصادی است.

وی سازماندهی و راهبری زیست بوم نوآوری و راه اندازی کارخانه نوآوری را از جمله اقدامات استان در حوزه فناورانه و افزایش شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: ارتقای نقش محوری مراکز تحقیقاتی، ایجاد ارتباط شرکت های بزرگ صنعتی با شرکت های دانش بنیان، توسعه حمایت های مالی از دانش بنیان ها و تخصصی کردن مراکز نوآوری رشد پارک علم و فناوری از جمله اهداف سند جامع توسعه است.

بیش یک هزار و ۷۱۰ طرح در دهیمن نمایشگاه نوآوری و فناورانه رینوتکس تبریز ثبت نام کرده بودند که ۷۰۰ طرح به عنوان طرح های نهایی انتخاب شدند.

این نمایشگاه درپنج بخش ایده‌های فناورانه (طرح‌های استارتاپی)، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان، خدمات تجاری‌سازی و مشاوره و نیازمندی‌های فناورانه از دوم تا ششم آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا