زنجان

گفت‌وگو با آیت‌الله خاتمی در مورد فتنه ۸۸/ ۹ دی پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و رهبری بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، در حوادث و اتفاقات سال ۸۸ وقتی فتنه‌گران بنای آشوب و ایجاد ناامنی در کشور گذاشته و سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی هم بر آنها تاثیرگذار نبود و هر راهکاری که ارائه می‌شد را رد و بر لجاجت خود پافشاری می‌کردند و هشت ماه کشور را به آشوب کشانده و بر راه باطل خود پافشاری می‌کردند، مردم در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند و طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند.

حرکت مردم در ۹ دی و اطاعت آنها از رهبر معظم انقلاب و تاکید بر وحدت و همدلی ملت ایران و محکوم کردن هر گونه آشوب که با هدایت دشمنان و عوال خارجی انجام می‌شد، آب سردی بود بر هشت ماه فتنه‌گری کسانی که با تکیه بر هوای نفسانی خود لجاجت را بنای کار خود قرار داده بودند.

مردم زنجان همانند همه صحنه‌های انقلاب یکی از شهرهای پیشتاز در محکومیت فتنه بودند و با آمدن به خیابان‌ها هر گونه آشوب‌گری را محکوم کردند. مصاحبه پیش رو گفت‌وگو با آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مورد حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ و حماسه عظیم ۹ دی است، امام جمعه‌ای که از روزهای آغازین انقلاب در همه صحنه‌ها و حوادث انقلاب حضور پر رنگی داشته و در اتفاقات مختلف از جمله کسانی بوده که نقش مهمی ایفا کرده است.

 

کلمه فتنه به زبان ساده همانند مه آلود شدن و غبارآلود شدن هوا هست

با آرزوی علو درجات شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار دل‌ها شهید سلیمانی و آرزوی موفقیت برای همه خدمت‌گذاران نظام جمهوری اسلامی و در راس همه امام‌المسلیمن مقام معظم رهبری مدظله العالی.

کلمه فتنه به زبان ساده همانند مه آلود شدن و غبارآلود شدن هوا هست، مسیر به راحتی دیده نمی‌شود و حق و باطل با هم مخلوط شده و تشخیص حق از باطل برای عموم مردم دشوار می‌شود.

امیرالمومنین امام علی (ع) در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغ فتنه را این چنین می‌فرمایند«إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ، یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ» ریشه فتنه هوای نفسانی و دلم می‌خواهد در مقابل خدا می‌خواهد، پیامبر می‌خواهد و امام می‌خواهد و ریشه فتنه بدعت‌ها به بهانه نو آوری بر خلاف دستورات قرآن حکیم است.

 

استکبار جهانی برای مقابله با ایران انواع توطئه‌ها را به کار گرفت

برای نجات از فتنه، قرآن، سیره و سنت پیامبر اکرم و امامان معصوم چراغ راه تشخیص حق از باطل است در دوران غیبت فقیه جامع‌الشرایط به عنوان ولی فقیه در جامعه امامت و هدایت جامع می‌باشد.

پس از پیروزی اعجازگونه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دشمنان دین و استقلال و آزادی و در راس آنها امپریالیسم امریکا به شدت شوکه و عصبانی شده و برای شکست انقلاب از انواع توطئه‌ها، تحریک قومیت‌ها و اقوام مختلف ترک و عرب، لر و کرد و بلوچ و تحریک گروه‌گروهک‌های مسلح مثل منافقین و فدائیان خلق و سلطنت طلب‌ها به مقابله تمام قد با انقلاب و استقلال ایران برخواست.

انواع توطئه‌ها مثل کودتای نظامی و تشویق صدام برای حمله به ایران و ایجاد اجماع کشورها برای حمایت از صدام و به عبارتی جنگ جهانی سوم در یک طرف ایران و در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و کشورهای حوزه خلیج برگزیده های ایران و دیگر کشورهای دست نشانده خود اقدام به تشویق و اهدای تجهیزات گوناگون و حمایت مالی و تسلیحاتی کرد.

شکست امریکا در جنگ نظامی، آغاز جنگ نرم علیه ایران بود

اینجا بود که ملت در قالب بسیج در کنار نیروهای مسلح از ارتش و سپاه، ژاندارمری و شهربانی، کمیته‌های انقلاب، جهاد سازندگی و … توسط حضرت امام(ره) که فرمود دفاع از کشور و انقلاب واجب است، مردم به صحنه آمدند و پس از هشت سال استقامت و با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن در دست صدامیان بماند.

امریکا وقتی در جنگ نظامی نتوانست انقلاب را شکست دهد دست از توطئه برنداشت، جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی را برای سست کردن باور و اراده مردم آغاز کرد  و با تحریم اقتصادی تهاجم فرهنگی و بایکوت سیاسی با شدت بیشتری به جنگ ایران آمد و به بهانه‌های مختلف با عوامل خود در داخل و جنگ روانی با ایجاد شبکه‌های مختلف تبلیغاتی و دروغ پراکنی به فتنه انگیزی پرداخت.

 

فتنه ۷۸ با هوشیاری مردم به نتیجه نرسید

در سال ۷۸ بهانه‌ای را برای فتنه انگیزی و ایجاد آشوب یافت و جنایات فراوانی انجام داد که با هوشیاری مردم و هدایت‌ها و روشنگری‌های حکیمانه امام المسلمین به اهداف شوم خود نرسید، ولی باز از پای ننشست، ۱۰ سال برنامه‌ریزی، توطئه و دروغ پراکنی با عوامل خود در داخل، در سال ۸۸ حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات که شور و هیجان و اثرگذاری خوب در جهان مواجه شد، با بهانه واهی تقلب در انتخابات و تحریک گروهک‌ها و تجزیه طلب‌ها و قدرت طلب‌ها فتنه شدید به راه انداخت که طومار انقلاب را بپیچد.

حضور با شکوه مردم در انتخابات که کام مردم شیرین شده بود به آمریکا خوش نیامد و به جنگ انقلاب آمد. این بار قوی‌تر و حساب شده‌تر به موفقیت خود امیدوار بودند که با سکوت و غفلت برخی خواص جدی‌تر شد.

 

دشمن در ۸۸ قوی‌تر از همیشه پا به میدان گذاشت

باز هم بصیرت امت و صاحبان اصلی انقلاب با امامت و رهبری حکیمانه حضرت آقا توطئه دشمن به شکست انجامید و ملت و مردم مثل همیشه پشتیبانی خود را با انقلاب و ولایت اعلام و میثاق دوباره بین امام و امت ایجاد شد و توطئه دشمن نقش بر آب شد.

بصیرت و دشمن شناسی و اقدام به موقع و ایستادگی در مقابل دشمن که همیشه دشمنی خود را اعلام کرده شکست انقلاب یا تجزیه ایران و حداقل مهار انقلاب اهداف مرحله به مرحله دشمن بود.

وزیر جنگ امریکا «کریستوفر» گفته بود ایران باید از نقشه جغرافیایی جهان حذف شود.

۹ دی پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و رهبری بود

ملت در این امتحان نیز سربلند بیرون آمد و برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی حماسه بزرگ و فراموش نشدنی ۹ دی را با حرکت بی‌نظیر و اجتماع با شکوه خود همانند ۲۲ بهمن را رقم زدند و برگ زرین و افتخار آمیز دیگری را رقم زدند و پیوند ناگسستنی خود را با انقلاب و رهبری نشان دادند.

مقام معظم رهبری فرمودند؛ در حادثه بی‌نظیر ۹ دی هیچ کس دست اندرکار نبود، قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد و برنده این میدان ملت ایران و امت بصیر بود و متاسفانه بعضی دانسته و برخی با غفلت رفوزه شدند، مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است، اگر بصیرت نبود همان ایمان ممکن است انسان را به بی‌راهه بکشاند.»

در مقابل فتنه شناخت دشمن و اقدام به موقع نتیجه دارد و اگر به موقع اقدام نشود و بعدا اقدام شود نتیجه ندارد، مردم کوفه امام حسین (ع) را دعوت کردند، ولی آن حضرت را به موقع یاری نکردند، فاجعه عاشورا اتفاق افتاد و بعدا پشیمان شدند، توابین قیام کردند، مختار قیام کرد، چند ۱۰ هزار کشته دادند، ولی غفلت جبران نمی‌شود.

در مسئله ۹۸ هم وقتی مقام معظم رهبری فرمودند اعتراض کنندگان صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کنند (زنجانی‌ها) با بصیرت تمام به صحنه آمدند، در زیر بارش برف اولین استانی بودند که به صحنه آمدند و مورد عنایت حضرت آقا قرار گرفتند.

 

 ایستادگی و مقاومت هزینه دارد

۹ دی در تاریخ انقلاب یوم‌الله است و باید با یادآوری حضور با بصیرت امت آن را گرامی بداریم و نگذاریم به فراموشی سپرده شود.

البته حضور در صحنه ایستادگی و مقاومت هزینه دارد، همانند عاشورا و کربلا که هزینه داشت و عقب نشینی در مقابل دشمن نیز هزینه دارد و هزینه آن حقارت و ذلت است، در حالی که هزینه مقاومت عزت و سربلندی است.

باید بدانیم همه ما مسافر یک کشتی هستیم و برای دشمن همه ایران مطرح است، انقلابی و غیر انقلابی مطرح نیست، همانطوری که در جنگ ۸ ساله برای صدام حزب‌الله و غیر حزب الله مطرح نبود.

امروز همه باهم دست در دست هم با بصیرت و روشنگری برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز پشت امام المسلمین مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم.

در آستانه دومین سالگرد شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت یاد آن سردار رشید را گرامی می‌داریم، همانطور که حضرت آقا فرمودند شهید سلیمانی یک فرد نیست، بلکه یک مکتب است همانطوری که حیات با برکت او در مقابل دشمنان سخت و مقاوم بود، شهادت ایشان نیز الگو و حرکت آفرین است زیرا مکتب سلیمانی مکتب امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ع


 2022-01-02 10:06:27

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا