فارس

گفت‌وگو با ۲ تن از پرستاران استان فارس که در دیدار با رهبر انقلاب بودند/ اشراف رهبری به مسائل باعث دلگرمی است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در ایامی مزین به نام روز پرستار در راستای ارج نهادن به مقام آن‌ها که به مناسبت حضرت زینب (س) است روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب با پرستاران نمونه کشور دیدار داشتند. به سراغ دو تن از پرستاران نمونه استان فارس که در این دیدار حضور داشتند رفته و به گفت‌وگو با آن‌ها پراختیم.

 

بهبود ترابی، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شیراز و شهرستان های تابعه و پرستار نمونه استان است که در دیدار مقام‌ رهبری با پرستاران، حضور داشته، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من افتخار می کنم که ۱۲ سال از ۱۸ سال خدمتم را با خدمات بالینی گذرانده ام و در ۲۲ ماه گذشته، شاهد صحنه های ایثار و فداکاری همکارانم بوده ام.

پروانه‌هایی گرد شمع بیماران

وی ادامه داد: در دوران کرونا آغوش جامعه پرستاری به روی خانواده‌هایشان بسته و به روی بیماران باز شد، پرستارها، یک یا دو ماه در بیمارستان‌ها ماندند و در فضای کرونایی تنفس کردند و پروانه وار به گرد بیماران گشتند.

این پرستار نمونه افزود: زمانی که همه کسب‌وکارها تعطیل شده بود و کشور رنگ سرخ و سیاه به خودش گرفته بود، اما پرستاران و مدافعین سلامت پرکارتر شدند و ۶۰ درصد آنها گرفتار بیماری و همچنین خانواده هایشان هم درگیر شدند و مواردی هم پر کشیدند.

ترابی می‌گفت: البته که همه این زحمات بی چشمداشت بود و هست، وقتی پرستار پروانه وار وارد کارزار آتش کرونا می شود،‌ کاری که شب و روز و تعطیل و نوروز نمی شناسد، با دل و جان و غیرت، مثل جبهه جنگ، به صورت جهادی، ۲۲ ماه با خستگی درون و لبخند روی لب، پا به پای بیماران رفتند و آرامش را به آنها هدیه دادند، کمترین توقعی که می رود این است که به تبدیل وضعیت پرستاران غیر رسمی اقدام شود.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شیراز با بیان اینکه ۸۵۳ پرستار شرکتی در استان فارس در حال فعالیت هستند، گفت: ۲۶۰ نفر از این تعداد با قراردادهای ۸۹ روزه، کار می کنند و بخش خصوصی و تامین اجتماعی، پایین ترین حقوق ممکن را برای این قشر در نظر می گیرند.

اشراف رهبری به مشکلات پرستاران باعث دلگرمی است

ترابی با یادآوری مراسم دیدار با رهبری، با افتخار و غرور می گوید: با وجود تمام این مسائل و مشکلات، وقتی می بینیم که بالاترین مقام کشور، به یاد ما هست و از خود ما بیشتر به مشکلات و مسائل اشراف دارد و دل می سوزاند، دلگرم می شویم.

وی ادامه داد: مقام‌ معظم رهبری به بهترین شکل از پرستاران تجلیل کردند و گفتند: “امروز روز تقدیر از صبرهای زینب‌گونه است” و به دولت‌مردان سفارش کرد که باید شأن پرستاری را تقویت کنند؛ قضیه کرونا نشان داد که اگر جامعه پرستاری تقویت نشود، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد.”

ترابی گفت: نه قصد زیاده‌خواهی داریم و نه قصد سهم‌خواهی، بلکه انتظارمان اجرای ۱۰۰ درصد قانون و منویات رهبری معظم است، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، لزوم تکمیل سرانه پرستار، نسبت به تخت‌های بیمارستانی و مسئله امنیت شغلی و رسیدگی به قراردادهای کوتاه مدت ۸۹ روزه، مطالبه اصلی پرستاران است.

پرستار باید از لحاظ معیشت در آرامش باشد

لیلا هاشم زاده که مدیر دفتر پرستاری استان فارس است و در دیدار با رهبر انقلاب، همسفر بهبود ترابی بوده و از پرستاران نخبه استان به شمار می آید، در مصاحبه با خبرنگار فارس، گفت: خستگی ۲۲ ماه تلاش و فعالیت در دوران کرونا، با دیدار رهبری، رفع شد و من از این سفر و دیدار، انرژی مضاعفی گرفتم.

وی ادامه داد: این افتخار برای ما بس است که، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان از ارزشهای پرستاری گفتند و کمک به انسان نیازمند یعنی، بیمار و ایجاد امنیت خاطر برای بیمار، نزدیکان بیمار و همه مردم، را ارزشهای برجسته پرستاری و این کار را موجب اجر مضاعف الهی دانستند و گفتند:” جامعه پرستاری در واقع به گردن همه ملت حق دارد”.

هاشم‌زاده درباره مطالبات پرستاران گفت: چرا امروز نباید دستگاه‌هایی که تمام کارشان در شبانه‌روز قابل قیاس با یک ساعت کار پرستاری نیست، از فوق‌العاده خاص برخوردار شوند، اما مدافعین سلامت نه‌!

وی اضافه کرد: طبیعت کار پرستاری یعنی مشاهده درد و رنج بیماران و مراقبت شبانه‌روزی از آنان و این به خودی خود، تلخ و سخت و آزار دهنده است و پرستار باید از نظر روحی و جسمی و معیشت در آرامش باشد تا بتواند این دشواری ها را بر خود سهل سازد و از جان عیسی دم خود به تن نحیف بیماران، بدمد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا