بوشهر

گوجه‌‌‌های دشتی باید از طریق بندر لاور صادر شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با گرامیداشت ارتحال کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) اظهار داشت: حضرت معصومه (س) یکی از شخصیت‌های مؤثر در تاریخ اسلام است.

امام جمعه دشتی افزود: حضرت معصومه (س) در همین عمر نسبتاً کوتاه خود با وجود خفقان و سخت گیری‌های شدیدی که وجود داشت اما هم از جنبه فردی و شخصیتی توانستند به درجات بالای ایمانی دست یابند، هم مفسر و معلم برجسته قرآن بودند و هم توانستند در عرصه سیاسی، اجتماعی، زینب وار به مبارزه بی امان با ظلم و طاغوت بپردازند و یکی از تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام باشند.

وی تاکید کرد: یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر، در باره کتاب و کتاب خوانی بوده است. لزوم انس فردی و خانوادگی و عمومی مردم بافرهنگ کتابخوانی به عنوان بخشی از سبک زندگی است و باید در ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.

مطالبه‌گر مشکلات مردم هستیم

زاهددوست تصریح کرد: مردم عزیز بدانند که در عرصه مطالبه گری ما به صرف بیان مشکلات بسنده نکرده و نخواهیم کرد بلکه این مشکلات را به عنوان یک مطالبه در سطح استان و حتی کشور پیگیری خواهیم کرد و تا آن را به نتیجه به نفع مردم نرسانیم کوتاه نخواهیم آمد و همچنان به مطالبه گری خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: به عنوان مثال برای پیگیری مشکلات بهداشت و درمان و مسائل راه و کشاورزی و تجارت مردم با همراهی نماینده مردم در مجلس جلساتی را با وزرای مربوطه درخواست کرده‌ایم که ان شاءالله نتیجه آن جلسات هم از طریق همین تریبون به استحضار مردم عزیز خواهد رسید.

امام جمعه دشتی گفت: در دو هفته قبل خدمت مردم در بخش کاکی رسیدم. مشکلات متعددی مطرح شد اما چند مورد از مشکلات اساسی مردم در آن بخش از شهرستان را از طریق تریبون نماز جمعه به مسئولان محترم یاد آوری می‌کنم. تأسیس نهاد دادگستری برای تسهیل در امر خدمات رسانی یکی از درخواست‌های مردم کاکی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جاده مسیر کاکی به روستاهای ساحلی تصریح کرد: متأسفانه ارتباط روستاهای ساحلی با مرکز شهرستان بدلیل ناهموار بودن راه ارتباطی بسیار محدود است و با توجه به موقعیت مهم اقتصادی در خطه ساحل و وجود گمرک و بندر و شیلات لازم است ارتباط جاده‌ای برقرار شود و مهمترین مشکل هم تکمیل پل نیمه تمام کاکی به شیخیان است که با احداث آن مسیر ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

زاهددوست افزود: متأسفانه مبلغ قابل توجهی از بیت المال هزینه شده اما سال‌ها است معطل مانده و منتظر اقدام مسئولان است امیدوارم نماینده مردم در مجلس و مسئولان استانی در جهت پیگیری احداث این پل که برای شهرستان یک شاهرگ حیاتی است عنایت ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: در عرصه تجارت و بندر و شیلات هم مردم انتظارات و مطالباتی داشتند که به حق و به جا است. قریب ۳۰ کیلومتر ساحل یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شهرستان دشتی است که باید شکوفا شود.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: اسکله لاور نیاز به لایروبی و ساماندهی مناسب جهت تکمیل ظرفیت دارد.اسکله‌ای که زیرساخت آن ظرفیت ۹۰ لنج دارد در حال حاضر کمتر از ۴۰ لنج در آنجا ساماندهی شده که نیازمند توجه مسؤولان اداره بنادر جهت تکمیل ساماندهی است. ضمن اینکه با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان دشتی انتظار داریم امکان صادرات محصولات کشاورزی خصوصاً گوجه فرنگی از طریق دریا فراهم شود.

وی اظهار داشت: چند روز قبل هم خدمت مردم بخش شنبه و طسوج رسیدیم که مشکلات مردم در شهر شنبه و بخش را در هفته‌های آینده عنوان می‌کنم. اما خدمت مردم در یکی از روستاهای بخش شنبه هم رسیدیم که می‌توان گفت محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین و کم برخوردارترین روستای استان بوشهر است.

لزوم تأمین نیازهای مردم در مناطق محروم

زاهددوست اضافه کرد: با وجود سکونت بیش از ۴۰ خانوار در روستای بن بید بشاگرد استان بوشهر و وجود مردمی متدین و انقلابی اما براثر بی توجهی مسئولان امر در این بیش‌از ۴۰ سال انقلاب، این روستا از حداقل امکانات و خدمات فراوان نظام اسلامی محروم مانده است.

وی ادامه داد: امروز آب و تلفن و جاده دسترسی و بهداشت و مسکن مناسب از خدمات اولیه نظام است که بحمدلله در همه جا برقرار است اما اینکه چرا این روستا اینقدر مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته جای سوال و تعجب است. حل مشکلات عدیده مردم روستای بن بید دشتی نیازمند توجه ویژه مسولان مناطق محروم کشوری وپیگیری مستمر مسؤولان استانی است.

امام جمعه دشتی گفت: جالب است مسئولان ما بدانند مردم بن بید با وجودی که محرومیت تمام وجودشان را فراگرفته، در صحنه انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند در صحنه همه انتخابات‌ها هم حضور داشتند و با وجود همه بی مهری‌ها و بی توجهی‌ها امروز هم همچنان علاقمند به انقلاب و مرید رهبر انقلاب هستند.

وی افزود: مردمی برخوردار از این شرافت و بزرگی شایسته بالاترین خدمات و بالاترین امکانات هستند اما چرا باید در کمبودها و مشکلات غوطه ور باشد.

زاهددوست تاکید کرد: خودمان را به جای این مردم بگذاریم اگر خدای ناکرده یک نفر در این روستا بیمار شود و به درمان اورژانسی نیاز داشته باشد تکلیف چیست.

وی اظهار داشت: من از استاندار ولایی و جهادی می‌خواهم در اسرع وقت برای علاج مشکلات اولیه مردم بن بید چاره‌ای بیاندیشند و از نماینده مردم در مجلس می‌خواهم با جدیت پیگیر مشکلات این مردم باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا