فارس

یادداشت دکتر محمود نجابت درباره دکتر سلطانی/ اسوه اخلاق دینی و پزشکی از دنیای فانی به سرای جاوید سفر کرد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز،دکتر محمود نجابت، استاد دانشکده  پزشکی شیراز پس از فوت دکتر سلطانی نوشت : به لحاظ ارتباط  و دوستی با مرحوم والد از کودکی  با زنده یاد دکتر علی محمد سلطانی آشنا بودم،وی پرورش یافته  در یک  خانواده اصیل  شیرازی بود که شهید غلامرضا سلطانی برادر ایشان را در کسوت فرمانده گردان در عملیات فتح المبین  تقدیم به انقلاب اسلامی کرد. شخصیت متدین و با اخلاقی که مظهر دینداری، معنویت، حب اهل بیت، صفا  و مهربانی،  پایداری و ایستادگی در زندگی بود.

 مرحوم دکتر سلطانی که ازجمله مبارزان دوره ستم شاهی بود و به همین خاطر از دوره تخصص داخلی در دانشکده پزشکی به دستور عوامل ساواک شاهنشاهی اخراج شد اما خدمت به بیماران بویژه محرومین را هیچ گاه از یاد نبرد. 

برای ایشان که سالها در بهداری و مسؤولیت بیمارستان های شیراز و موسسات خیریه  و سازمان نظام پزشکی خدمت به نظام سلامت و نیازمندان کرد چیزی بالاتر و مهمتر از رضایت الهی و خشنودی اهل بیت وجود نداشت که این مطلب در همه لحظات حیات این بزرگمرد آشکار بود.

همراهی با انقلاب و ارزشهای اسلامی شاخصه آن مرحوم بود ودر این راه ثابت قدم و استوار بود در دوران سخت غربت  مرحوم آیت الله حائری شیرازی در شیراز از جمله وفاداران به ایشان بود به نحوی که در دفاع از ایشان در هجوم کم خردان دچار آسیب بدنی شد.

در روزگاری که دنیا طلبی هدف بسیاری از افراد است محله محروم سعدی را به عنوان مطب که نه محل عبادت و خدمت به محرومین انتخاب نمود و به زندگی پر برکت خود ادامه داد ودر این مسیر گمنامی را برگزید. در واقع آن مرحوم مصداق حقیقی روایت «عاش سعیدا و مات سعیدا» بود رضوان خدای تعالی به روح این بزرگمرد ان شاءالله

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا