سیستان و بلوچستان

یادواره شهدای حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار برگزار می‌شود

خدارحم سارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: یازدهمین سالگرد حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در مسجد امام حسین علیه السلام این شهرستان برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان کرد: شهدا با شهادت جاودانه شدند و احترام به خون شهدا برای ما خیلی ارزش دارد و تمام موفقیت هایمان در صحنه های مختلف به برکت خون شهدا است.
 
وی با اشاره به اینکه تاسوعای حسینی ۸۹ چابهار تداعی در خون غلتیدن شیعه و سنی در کناریکدیگر است افزود: شهیدان الگوی بارز شجاعت، فروتنی و استقامتند که در راه حق علیه باطل برای همیشه جاودانه‌ شدند.
 
سارانی ادامه داد: صاحبان اصلی این نظام و انقلاب شهدا هستند و ملت ایران به برکت خون شهدا توانسته اند در وحدت، امنیت و آسایش زندگی کنند.
 
فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: ۲۴ آذر سال ۱۳۸۹ یادآور شهادت عزاداران تاسوعای حسینی است و به پاس قدردانی از ایثار و شهادت تعدادی از شهروندان در این روز، ۲۴ آذر به عنوان روز ملی شهدای شهرستان چابهار نامگذاری شده است.
 
ظهر روز چهارشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۸۹ماه سال  مصادف با نهم محرم‌الحرام، طی ۲ انفجار انتحاری دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان به خاک و خون کشیده شد و ۳۵ شهید و ۹۵ زخمی از عزادران شیعه و سنی برجای گذاشت.

این انفجارها درحالی روی داد که مسلمانان بی‌دفاع و سوگوار شهرستان چابهار برای زنده نگه داشتن ارزش‌‌های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا