Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
یادواره 512 شهید دانش‌آموز و 49 شهید فرهنگی زنجان برگزار شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
زنجان

یادواره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید فرهنگی زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، در راستای برگزاری کنگره شهدای استان زنجان، یادواره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان در زنجان برگزار شد.

 رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارت آموزش و پرورش در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان زنجان با اشاره به اینکه، شهدا زنده و ناظر هستند و این مسئله جزو اعتقادات دینی ما است، اظهار کرد: در مجالس یادواره‌ها و کنگره‌ها میزبان واقعی شهدا هستند و دعوت کننده اصلی آن‌ها هستند.
 علی باقرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید فرهنگی و شهدای فرهنگی زنجان اضافه کرد: محفلی که برای شهدا برگزار می‌شود با امداد و دستگیری آن‌ها است.
وی با اشاره به اینکه ظاهر قضیه آن است که ما تکریم کرده و مراسم برگزار کرده‌ایم، گفت: ولی واقعیت این است که شهدا ما را دعوت کرده‌اند.
باقرزاده با اشاره به اینکه افراد خاص برای یادواره دعوت می‌شوند، گفت: ما مدیون شهدا بوده و منت آن‌ها بر سر ما است.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کسی توفیق پیدا کند و برای شهدا گام بردارد شهدا برای آن‌ها قدم خیر برمی‌دارند، اضافه کرد: محال است افراد کاری برای شهدا انجام دهند و شهدا آن را بی‌جواب بگذارند.
وی با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده آن‌ها ارزشمند نیست، بیان کرد: این همه کارمند وجود دارد، اما افراد اندکی می‌توانند به شهدا و خانواده آن‌ها خدمت کنند.
باقرزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: هر کس می‌تواند باید یک پیام رسان و مبلغ باشد.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امنیت‌آور، قدرت‌ساز و اقتدار آفرین است، تاکید کرد: این اقدام تحول ساز است.
وی با بیان اینکه آمادگی برای فداکاری برای کشور مولفه مهمی برای پیشرفت در کشور است، گفت: اگر این مولفه وجود داشته باشد سایر مولفه‌های قدرت نیز اثرگذار است.
باقرزاده با اشاره به اینکه امام فرمود شهدا عامل قدرت در این کشور هستند، گفت: رهبر نیز تاکید کردند باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش برای ارتقای دانش یعنی فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: شناسایی فرصت‌ها و دشمنی‌ها و استواری در مسیر انقلاب اسلامی به معنی داشتن فرهنگ ایثار در بین نسل جوان است.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یعنی آمادگی برای جهاد در راه الله گفت: قیام برای دانش‌آموز به معنی فراگیری برترین علوم و فنون برای خدمت‌رسانی به مردم است.
باقرزاده با اشاره به اینکه ما تکلیف و مسؤولیت بزرگی بر عهده داریم، گفت: شهدا بیت‌المال هستند و راه و اندیشه شهدا امانت است و مالک آن نسل آینده هستند.

دانش‌آموزان امانت یک جامعه در دست آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سرمایه اصلی کشور هستند، اظهار کرد: برای اداره یک جامعه تنها چیزی که غیر قابل جایگزینی نیست، سرمایه انسانی بوده و این مهم سبب می‌شود که بیش از همیشه به آن توجه کرد.
آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت یک خانواده نبوده بلکه امانت یک نسل، یک جامعه و یک تاریخ هستند، تاکید کرد: از این افراد باید امانتداری کرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گام‌های موثری در راستای تعالی امر آموزش و پرورش برداشته است، عنوان کرد: شاید هنوز راه زیادی تا مقصد مانده، ولی اقدامات انجام شده بسیار قابل توجه است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جامعه حق دارد که بپرسد چرا جنگ اتفاق افتاده است، گفت: جنگ ذاتا خوب نیست و آثار زیان بار جسمی، روحی، اقتصادی، اجتماعی و … دارد.
وی با بیان اینکه ایران کشوری بود شاه زده و هر وقت حمله‌ای در کشور انجام شده بود، قطعه‌ای از خاک کشور جدا شد، گفت: در قطعنامه‌های ترکمنچای و گلستان بخش‌های بزرگی از خاک ایران جدا شدند و در برهه‌ای ۳۲ جزیره که یکی از آن‌ها بحرین بود از ایران جدا شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام به پا خواست و با همراهی ملت طاغوت را فراری دادند، اضافه کرد: در هنگامی که ایرانیان به فکر ساخت کشور بودند، در سال ۵۹ از زمین، هوا و دریا به کشور حمله شد.

امام جمعه زنجان گفت: شرق و غرب در مرکز فرماندهی صدام حضور داشتند و ۴۳ کشور در این جنگ رژیم بعث را همراهی کرد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران چاره‌ای جز دفاع نداشت به طوری که در پایان جنگ از ۱۷ کشور جهان اسیر جنگی در ایران وجود داشت، ادامه داد: هر ملتی که تاریخ و هویت خود را نشناسد و از تاریخ، بزرگان و ریشه خود دور بماند، از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه امروز بیش از ۳۶۰ کانال به زبان برگزیده های ایرانی دروغ تبلیغ می‌کنند تا نسل جوان را از ریشه و فرهنگ خود جدا کنند، تاکید کرد: این در حالی است که در آن کشور‌ها کانال‌ها برای فعالیت باید هزینه پرداخت کنند، ولی به زبان برگزیده های ایرانی برنامه‌ها را رایگان پخش می‌کند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن نتوانست با قدرت نظامی کشور ایران را شکستددهد و حال در جنگ اقتصادی و فرهنگ مانور می‌دهد، بیان کرد: در جنگ فرهنگی هویت و در جنگ اقتصادی معیشت و هر آنچه را که به آن مربوط است، هدف گرفته است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران دو راه بیشتر نداشت یا باید تسلیم صدام و صدامیان می‌شد که نه دیگر ۷۰ هزار شهید جان خود را از دست می‌دادند و نه علیه محمدرضا شاه پهلوی انقلاب می‌کردند، اضافه کرد: راه دوم این بود که با تشکیل بسیج همه اقشار دست در دست یکدیگر وارد میدان شدند و دفاع کردند و تاریخ باید گواهی بدهد که ۱۸۸ هزار شهید در دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور داریم.
وی با بیان اینکه آینده برای جوانان است و اگر ایران را در آینده زیبا می‌خواهید، باید ریشه و هویت خود را بشناسید و از جان عزیزتر بدارد، گفت: اگر جنگید طبق وعده قرآن، نصرت و پیروزی خواهید یافت.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش دانش‌آموزان است چرا که بیانیه گام دوم برای آنان است و آینده را آنان خواهند ساخت، گفت: با دین، دانش، کارآمدی و مهارت‌آموزی می‌توان آینده را آنگونه که زیبنده است، ساخت.

زنجان ۴۹ شهید فرهنگی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید فرهنگی استان اظهار داشت: دانش‌آموزان و فرهنگیان استان نقش بسزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و حضورشان همانند سایر اقشار مردم تاثیرگذار و پر رنگ بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی خلق کردند، گفت: نمونه بارز آن شهید فهمیده که به عنوان یکی از اسطوره‌های بیاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی و الگوی همه دانش آموزان کشور است.
وی با اشاره به اینکه انتظار داریم دانش‌آموزان با تجهیز خود به علم دانش و آگاهی و بصیرت ادامه دهنده راه شهدا باشند، افزود: آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های مختلف در مدارس استان در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار شهادت اقدامات مختلفی انجام داده است.
مظفری گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری اردو راهیان نور، برنامه لاله‌های روشن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری ۴۰ یادواره شهید پژوهی، تالیف کتب، احداث آلمان‌های شهدا در مدارس اشاره کرد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-10-22 10:05:50

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا