فارس

یک شهر و هزار سودا/ صدرا و مشکلاتی به اندازه یک کشور

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مطالبات برجا و زمین‌مانده مردم شهر صدرا همچون زمین‌خواری، فساد اداری، کمبود مراکز درمانی، فضای آموزشی، نبود امکانات زیرساختی و… همچنان پابرجا است؛ در این راستا برگزیده های ایران به سراغ مسئولان و مردم این شهر رفته تا خواسته به حق شهروندان را پیگیری کند.

امام‌جمعه صدرا در مورد علت لاینحل ماندن مشکلات این شهر اظهارداشت: فلسفه وجودی احداث شهر جدید صدرا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و قابل‌ افزایش به ۵۰۰ هزار نفر با برخورداری از یک‌چهارم مسکن در این شهر، مغایرت جدی دارد.

حجت‌الاسلام غلامعلی حسینی نژادیان، افزود: برخورداری از ۲۴ هزار دانش‌آموز، بیمارستان‌های پیوند، سوانح سوختگی و نیز دانشگاه‌های پردیس و آزاد با ظرفیت بیش از ۱۱ هزار دانشجو، عمده‌ترین شاخصه‌های این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهر صدرا، اظهارنظر بعضی از مسئولان بدون مطالعه در مورد الحاق و شهرک نامیدن این شهر به‌عنوان خلاصه‌ای از استان فارس و نیز اسکان مردم استان‌های هم‌جوار و غیر هم‌جوار عمل بسیار غلط و نابجایی است.

حسینی نژادیان بیان داشت: یکسان نبودن بافت‌های فرهنگی مختلف و جمعیتی، عدم نظارت و رها شدن زمین‌های باغ شهری و تعاونی‌ها، افزوده شدن سیل جمعیتی، کمبود مدارس، درمانگاه، مساجد و یک نوبت شدن مدارس از دیگر مشکلاتی است که مردم این شهر با آن روبه‌رو هستند.

 

نیاز صدرا به ادارات مستقل

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا نیز اظهار داشت: مستقر شدن فرمانداری، ادارات مستقل دولتی و اداره آموزش‌وپرورش بدون نیاز به مراجعه به اداره کل شهرستان شیراز ازجمله نیاز‌های این شهر است.

خداکرم فیروزمند خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان این شهر، منتظر اتفاق مهم با تسریع در زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و معیشتی هستند.

صدرا و مشکلاتی به اندازه یک کشور

یکی از شهروندان این شهر گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون ماده یک تقسیمات کشوری و تبصره یک، کوچک‌ترین واحد تشکیل‌دهنده را روستا تشکیل می‌دهد اما تبصره ۲ ماده یک مکان و مزرعه را نیز موردتوجه قرار داده است و در این مورد منطقه اهل بیت با جمعیتی افزون بر ۲۰ هزار نفر با واگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به مردم و نیز تنگ جلاب باغشهرهای قره پیری، بهارستان، گلستان، و نیز قصر قمشه هرکدام به‌تنهایی بیش از یک روستا و حتی یک شهر جمعیت دارند.

مبشری بیان داشت: ایجاد مدیریت کلان حاکمیتی در این شهر به‌عنوان عضوی از بخش مرکزی شهرستان شیراز، نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها شامل جاده‌های مواصلاتی، مدارس نیمه‌ساز و تجمع معتادان از دیگر معضلات این شهر است.

وی اضافه کرد: نبود مرکز شبانه‌روزی درمانی دولتی و نیز مرکز و خانه بهداشت از جمله معضلات شهر صدرا است.

 این شهروند ادامه داد: مشکلات موجود این شهر از سوی مردم تدوین در سفر رئیس جمهوری به استان فارس به وی تقدیم شد؛ از استاندار نیز درخواست می‌شود مشکلات این شهر را از نزدیک مشاهده و حاکمیت ۲ گانه شهرداری و شرکت عمران و نیز استقرار مدیریت کلان حاکمیتی وابسته به دولت را مد نظر داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: اگر قرار شود که صدرا به شهر شیراز ملحق شود حداقل چهار منطقه بین این ۲ شهر قرار می‌گیرد که چنین چیزی امکان ندارد.

سعید جمعه دخت خاطرنشان کرد: شهر صدرا از ابتدای جاده شهید سلیمانی تا انتهای فاز ۲ با بعد مکانی و جمعیت گسترده‌ای به آموزش‌وپرورش، معیشت، شغل، حرفه و… نیاز مبرم و ضروری دارد.

شهر صدرا فاقد نماینده در مجلس شورای اسلامی است

فرمانده پایگاه خواهران سکینه خاتون شهر صدرا هم گفت: این شهر با داشتن جمعیت زیاد از داشتن نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، آموزش‌وپرورش، بانک به‌ویژه در فاز دوم، تصفیه‌خانه و دیگر زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مستقل محروم است.

 

نگهداری تصریح کرد: نداشتن مکان‌های فرهنگی، مذهبی، پارک بانوان، مصلای نماز جمعه و نیز کمبود فضاهای آموزشی و درمانی از دیگر کمبودهای این شهر است.

فرمانده پایگاه خواهران سکینه خاتون بیان داشت: به دلیل مشکلات متعدد بسیاری مردم حاضر به اسکان در این شهر نیستند.

یکی دیگر از بانوان ساکن در شهر صدرا گفت: نداشتن اتوبان، اعتیاد، امنیت، نبود فضا‌های ورزشی و نیز استخر از دیگر مطالبات مردم این شهر است که باید از سوی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی رسیدگی شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا