فارس

یک کشته و ۱۶ مجروح در پی یک بارندگی در فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، محمدجواد مرادیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین حادثه در ساعت هفت و ۵۲ دقیقه صبح امروز بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور شیراز – سپیدان، بعد از کدیون نرسیده به قلات اتفاق افتاد که بلافاصله امدادگران با ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن تیم‌های پزشکی جان باخت و ۴ تن نیز مصدوم و پس از دریافت درمان اولیه پزشکی به بیمارستان شهیدرجایی شیراز انتقال داده شدند.

مرادیان ادامه داد: در حادثه دیگری در ساعت هشت و ۳۴ دقیقه در جاده خان زنیان به سمت شیراز تصادف زنجیره‌ای بین چند سه دستگاه خودروسواری پژو ۲۰۶، پراید و پیکان رخ داد که بدنبال آن ۴ نفر مصدوم شدند که یک زخمی حادثه توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهیدرجایی منتقل شد و ۳ مصدوم دیگر درمحل اخذ امضاء کردند.

رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: در سومین حادثه که ساعت ۹ در جاده شیراز – بعد از پلیس راه اصفهان قبل از رکن آباد تصادف زنجیره‌ای بین پژو ۴۰۵، کامیون و تریلی اتفاق افتاد ۵ نفر مجروح شدند.

مرادیان گفت: ۵ نفر زخمی شده در محل حادثه با رضایت و اخذ امضاء مانع از انتقال خود به مراکز درمانی شدند.

او بیان کرد: در آخرین حادثه تصادف زنجیره‌ای بین سه دستگاه خودروی سواری پیکان وانت، پراید و پراید در ساعت هشت و ۵۹ دقیقه در جاده بیضاء به سمت شیراز نرسیده به تنگ خیاره منجر به زخمی شدن سه تن شد که مصدومان به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس به شهروندان توصیه کرد در زمان برخورد با سوانح و تصادفات با حفظ خونسردی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و آدرس کامل را ارایه و از جابجایی مصدومین خودداری کنند.

مرادیان همچنین با اشاره به آماده‌باش اورژانس ۱۱۵ برای مقابله با هرگونه حادثه ناشی از وقوع بارندگی و جاری شدن سیلاب در استان، گفت: اورژانس ۱۱۵ فارس با ۲۱۰ پایگاه زمینی، ۵ واحد عملیاتی اورژانس هوایی فعال و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد خودداری کنند و مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بر اثر سرما باشند.

مرادیان از شهروندان خواست تا با رعایت مدیریت زمان سفر‌های خود و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودرو‌های دیگر از بروز حادثه برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/م/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا