اخبار روز

۱۰ روز تا اربعین؛ اینجا مرز مهران و تردد روان جمعیت انبوه/ زائران یک به یک از راه می‌رسند + فیلم

۱۰ روز تا اربعین؛ اینجا مرز مهران و تردد روان جمعیت انبوه/ زائران یک به یک از راه می‌رسند + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران از مهران‌، اینجا همه برای رسیدن به حضرت عشق سر از پا نمی‌شناسند، می‌توان همه قشر را دید،اشتیاق مرد ویلچرنشین و جوانی با یک تیپ خاص که خود را نوکر امام حسین (ع) می‌خواند، بانویی که کودک دلبندش را در سایه‌بان چادرش، از گرمای مهران در امان نگه داشته است و اما بیماری که از همه جا ناامید بود و به عشق حسین(ع) و امید به بذل و کرم سالار شهیدان راهسپار دیار عشق می‌شود.

زائران قدم به قدم به میعادگاه عشق می‌روند مردم ایلام با تمام وجود از این میهمانان عزیز پذیرایی می‌کنند.کودکی از آرزویش می‌گفت: اومدن به کربلا آرزوی من بود و از امام حسین می‌خام تمام مریض ها رو شفا بده.

مردی میانسال از شمال کشور برای بار ششم مهران را برای رفتن به کربلا انتخاب کرده بود و امکانات رفاهی و راحتی راه و همچنین نزدیکی مسافت به نجف و کربلا را دلیل این انتخاب دانست.

بانوی همدانی هم با تمام وجود دعاگوی مردم و مسئولین استان( ایلام) بود که برای پذیرایی زائران با تمام وجود تلاش می‌کنند.

هوا گرم است،اما امکانات رفاهی در مهران برای زائران فراهم است،تمام مردم و مسئولان برای برگزاری همایش بزرگ اربعین پای کار‌ند و اقدامات مطلوبی در این خصوص انجام شده است.

هم‌اکنون مهران ظرفیت لازم برای پارک خودرهای زائران را دارد و امکان تردد زائران با خودروی شخصی به مرز مهران فراهم است.

 تردد در مرز مهران به سهولت در حال انجام است و ۱۷۵ هزار و ۲۱۵ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند.

به منظور تسهیل در تردد و رفاه حال زائران و با پیگیری وزارت کشور ایران با وزارت کشور عراق، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از طریق مرز مهران وارد پایانه زرباطیه عراق شد‌ و به صورت رایگان زائران را تا کوت جابه‌جا می‌کنند.

.

/۱۸۰/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا