زنجان

۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ در زنجان استاندارد می‌شود

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: طرح تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها استان زنجان، نسبت به سایر تأسیسات گردشگری در اولویت قرار دارد و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: تعداد تأسیسات گردشگری استان حدود ۳۳۰ واحد است که در حال حاضر ۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر  نسبت به واحدهای آن‌ها گواهی استاندارد کیفیت صادر خواهد شد و مابقی تأسیسات اقامتی در چرخه و روند استانداردسازی قرار خواهند گرفت.

ارجمند بیان کرد: در طرح درجه‌بندی واحدهای اقامتی، اگر واحدهای استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه‌بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه خواهد شد. درجه‌ای که در گواهی‌نامه استاندارد درج می‌شود ملاک صدور پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه خدمات واحد خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده است که استانداردسازی در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در استان زنجان در حال انجام است.

ارجمند گفت: بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری تمامی واحدهای گردشگری مشمول باید پس از ایجاد و راه‌اندازی نسبت به عقد قرارداد با عاملان تطبیق استاندارد خدمات گردشگری مستقر در استان‌ها برای ارزیابی خدمات و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد تأسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری استان است تا مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوانیم گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات موردنیاز گردشگران برداریم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-22 10:05:18

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا