مازندران

۱۶ آبان ماه؛ پایان ۹ ماه انتظار برای تولدی دوباره در فوتبال مازندران!

برگزیده های ایران مازندران ـ سرویس ورزشی| انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران یکی از پرحاشیه‌ترین انتخابات در کل کشور بود که تا به الان حدود ۹ ماهی از زمان اصلی برگزاری آن می‌گذرد. انتخاباتی که قرار بود بهمن ۱۳۹۹ برگزار شود حالا بعد از گذشت چندین ماه قرار است روز یکشنبه ۱۶ آبان سرانجام برگزار شود.

همانطور که همیشه گفتیم، فوتبال مازندران سرشار از استعداد است و اما در بحث مدیریتی، سنتی اداره شدن این هیأت بزرگ ورزشی، نتوانسته آن‌طور که باید و شاید فوتبالی‌ها را راضی نگه دارد و تا حدودی بیشتر فوتبالی‌ها خواستار ایجاد تغییر در بدنه‌ این هیأت بزرگ ورزشی هستند. تغییری که نیاز است در کل مجموعه هیأت فوتبال صورت گیرد و مختص شخص رئیس نیست.

این تاخیر و تعویق ۹ ماهه تب و تاب انتخابات را در استان فروکش کرد و حالا بعد از مشخص شدن زمان جدید برگزاری انتخابات، مجدد فوتبالی‌ها را سر کیف آورده است.

این انتخابات از این جهت حائز اهمیت است چون هیأت فوتبال استان مازندران بیش از دو دهه است که هیچ تغییری به خود ندیده و با یک سیستم قدیمی و سنتی اداره می‌شد. سیستمی که سال‌هاست مخالفان زیادی را به خود دیده و اما حالا قانون منع حضور افراد مسن و سن بالا فرصتی را ایجاد کرد تا چهره‌هایی جدید پا جاپای رئیسی بگذارند که بیش از دو دهه در فوتبال مازندران و حتی کشور سلطنت کرد.

از ۱۸ کاندیدای که روزهای ابتدایی برای جانشینی بهروان اعلام آمادگی کرده بودند، در نهایت ۸ نفر تأیید شده بودند و ۱۰ گزینه دیگر به دلایل مختلف رد صلاحیت شدند. البته این آمار مربوط به زمان تعیین شده قبل بود و اما با تاخیر ۹ ماهه بداخلاقی‌هایی نیز از سوی رقبا صورت گرفت تا این تعداد کمتر هم شود.

* حذف گزینه مدنظر هیأت فوتبال! 

از بین این ۸ کاندیدا کاملا مشخص و گویاست که رقابت اصلی بین سه شخص خواهد بود و با اوضاعی که در بین اعضای مجمع رصد شده، بعید نیست انتخابات هیأت فوتبال مازندران در صورت برگزاری به دور دوم کشیده شود. اما شوک عجیب، حذف یکی از کاندیدای اصلی بود. کاندیدای مد نظر هیٱت فوتبال مازندران در لیست نهایی تاییدشدگان برای حضور در مجمع نیست. جایی که در لیست نهایی ارسالی اسمی از این شخص برده نشده و این موضوع جذابیت انتخابات هیأت فوتبال را قطعا کم خواهد کرد. از علت حذف این کاندیدای جوان موضوعی اطلاع‌رسانی نشد اما شنیده شده بحث نداشتن سابقه مدیریتی ۵ ساله یکی از دلایل حذف وی بود. امیدواریم حداقل این قانون بر روی مابقی کاندیدا هم اعمال شود.

* معادله عوض شد و پیچیده ! 

تا پیش از این موضوع، یک کفه ترازو به سمت بهروان و گزینه‌ای مدنظرش بود و کفه دیگر در دست کاندیدایی بود که خود را سر تر از کاندیدای مدنظر هیأت فوتبال می‌دیدند. عده‌ای هم این وسط به دنبال منافع خود هستند تا به نفع کاندیدای که بخت بیشتر را دارد کنار بکشند. اما چیزی که عیان است این است که هیچ کدام از کاندیدا به رای بالای خود امیدوار نیست و قطعا اعضای مجمع که افراد متخصص و تحصیل کرده‌ای هستند، این سری اسیر فشار و تصمیمات زورکی نخواهند شد و به رزومه و تخصص افراد رای خواهند داد.

حال با اعلام لیست ۱ ـ ۸ سه ضلعی‌ای که ابتدا ترسیم کردیم تغییر خواهد کرد و به نوعی برخی به‌دنبال جانشینی گزینه‌ی مدنظر هیأت فوتبال خواهند بود. از دو ضلع همسو شروع کنیم که در بین ۷ کاندید باقی مانده یکی از کاندیدا سال‌هاست عنوان نایب رئیسی هیأت را دارد و بنا به دلایلی، او را قطعا از لیست حامیان بهروان نباید دانست.

دیگر کاندیدای که جزو سه کاندیدای محتمل است، نیروی دستگاه ورزش است و قطعا حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان را به همراه خواهد داشت. او سال‌هاست معاونت این دستگاه را برعهده داشت و در شهرهای مختلف استان مدیریت ورزشی کرده و البته خودش را از جنس فوتبال و فوتبالی می‌داند. او رقیب سرسخت دوره قبل بهروان بود و در آن مجمع ۱۰ رای را از یاران بهروان گرفت و قطعا او را نیز در لیست حامیان بهروان نباید دانست.

به جز این دو گزینه که قطعا محتمل‌ترین گزینه‌ها در این انتخابات بزرگ هستند، افرادی دیگر نیز هستند که تلاش برای جذب اعضای مجمع دارند. افرادی که شاید رزومه دار باشند اما تاکنون چندان به دل فوتبالی‌ها ننشستند.

* اعضای مجمع فوتبال پولکی نیستند! 

هر چقدر به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم شایعات در اطراف شهرها و گوشه کنار حامیان کاندیدا زیاد و زیادتر می‌شود. افرادی که بخت زیادی در جلب اعتماد اعضای مجمع ندارند برای به‌دست آوردن رای، دست به هر کاری می‌زنند. زمزمه‌های زیادی به گوش رسیده و شنیده‌هایی هست که گفته شده، می‌شود اعضای مجمع انتخابات را با پول خرید!

 اعضای مجمع انتخابات فوتبال مازندران از افراد تحصیل کرده و با شرفی هستند که بعید می‌دانیم آینده فرزندان خودشان را به پول بفروشند. فوتبال مازندران به اندازه کافی از این شرایطی که رنج برده و متضرر شده و نگذارید با انتخاب ناصحیح، عقب‌ماندگی فوتبال در مازندران بیش از این شود.

حال اگر این شنیده‌ها صحت داشته باشد، نیاز است دستگاه‌های نظارتی این یک هفته باقیمانده تا برگزاری مجمع را با دقت بیشتری رصد کنند تا حق فوتبال مازندران با اینجور بداخلاقی‌ها ضایع نشود.

* تصمیم بزرگ اعضای مجمع 

از بهمن ۱۳۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ فرصت بسیاری بود تا اعضای مجمع، روسای هیأت‌های شهرستانی کاندیدای مدنظر خودشان را بیشتر و بیشتر بشناسند. شاید قسمت این بود و این تاخیر در برگزاری مجمع، حکمت خدا بود تا این بار تصمیمی درست برای فوتبال مازندران گرفته شود. دیگر خدا هم دلش برای فوتبال مازندران سوخت و این فرصت ۹ ماهه را در اختیار اعضای مجمع گذاشت تا درست فکر کنند و سالم انتخاب کنند. تغییری که قطعا با انتخاب صحیح و هوشمندانه بعد از گذشت بیش از دو دهه در فوتبال مازندران رخ خواهد داد.

فوتبال مازندران به مدیری نیاز دارد که از ریشه این هیٱت فوتبال سنتی و به گل نشسته را ترمیم کند و قطعا با وجود استعدادهای فراوان در این استان این امر با انتخابی صحیح اعضای مجمع انتخابات، عملی خواهد شد. 

اعضای مجمع فراموش نکنند که چشم و امید هزاران عاشق فوتبال در مازندران به رای‌های آنهاست! انتظار فوتبالی ها از اعضای مجمع فقط و فقط انتخاب صحیح است و بس! 

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا