زنجان

۲۰ درصد مشترکین زنجانی پرمصرف هستند/ ۱۰۰ روستا در تنش آبی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان،علیرضا جزقاسمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال سال سختی در رابطه با آب سپری کرده‌ایم ولی خدمات به صورت مستمر ارائه شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه سال قبل وضعیت نامناسبی داشتیم ولی امیدواریم امسال از این پس وضعیت بهتر شود، گفت: پیش‌بینی این است که حتی برف زمستان امسال هم ماندگار نخواهد بود و این باعث می‌شود که ذخیره برفی نداشته باشیم که همین موضوع منابع آبی را تهدید خواهدکرد.
وی با اشاره به اینکه در بحث آب شرب و بهداشتی در حدود ۷۵ درصد  به منابع آب زیرزمینی متکی هستیم،گفت: ما در استان به ۲۱ شهر و در روستاها نیز به ۹۰ درصد جمعیت خدمات ارائه می‌دهیم.
جزقاسمی با اشاره به اینکه سال قبل در روستاها برای تامین آب مشکل داشتیم، بیان کرد: علاوه بر این مصارف روستایی و تامین آب سبک و سنگین روستایی و تامین آب باغ و باغچه فشار مضاعفی ایجاد کرد، افزود: از طرفی بحث مشکلات مالی نیز موجب بروز مشکلات شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ۳۰ درصد حجم آب روستاها توسط افراد پرمصرف است، گفت: مشترکین پرمصرف در روستاها در حدود چند برابر میزان مصرف آب مشرف می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ روستا در تنش آبی به سر می‌برند، گفت: این در حالی است که در نیمه نخست امسال بیش از ۱۶۰ روستا از تنش آبی خارج شده است.
جزقاسمی گفت: وجود انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای استان و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام نیز جزو چالش‌های جدی بر سر راه تامین آب شرب پایدار در استان زنجان است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها نیازمند همکاری مردم نیز در مصرف آب است، افزود: حتی الان نیز مشاهده می‌کنیم که مصارف آب بالاست و فرقی با مصارف تابستانی نداشته است.
وی با بیان اینکه بارندگی‌های بعدی کسری قبل را جبران نخواهد کرد، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و شهروندان این وضعیت را کنترل کنیم.
جزقاسمی خاطرنشان ساخت: مشترکین با گزارش انشعابات غیرمجاز به سامانه تلفنی ۱۲۲ و مشترکین روستایی با پرهیز از آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام توسط آب آشامیدنی و استفاده از آب خاکستری به جای آن می‌توانند کمک شایانی به خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها نیازمند همکاری مردم نیز در مصرف آب است، گفت: حتی الان نیز مشاهده می‌کنیم که مصارف آب بالاست و فرقی با مصارف تابستانی نداشته است.
وی با بیان اینکه بارندگی‌های بعدی کسری قبل را جبران نخواهد کرد، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و شهروندان این وضعیت را کنترل کنیم.

وی درباره هدررفت آب نیز گفت: مجموع هدررفت آب در استان ۳۹ درصد است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه شعبه ویژه برای آب امید نیز داریم که به مشترکین کم مصرف تشویقی داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال مذاکره با شهرک‌های صنعتی هستیم، گفت: این مذاکره برای استفاده از پساب انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه مشترکین پرمصرف زنجان ۲۰ درصد است، گفت: ۲۰ درصد هم الگوی مصرف و یا کمتر است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/م


 2022-01-05 18:06:25

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا