کردستان

۴۴.۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه قشلاق سنندج شناسایی و تصرف شد/بستن گلوگاه های فساد در دستگاه‌ها

۴۴.۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه قشلاق سنندج شناسایی و تصرف شد/بستن گلوگاه های فساد در دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، عیسی هواسی مدیر کل بازرسی استان کردستان، در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به اینکه اطلاع رسانی اصحاب رسانه در تدوین و نظارت‌ها گاها از بازرسی ها موثرتر است، اظهار کرد: اصحاب رسانه در بحث شفاف سازی، انعکاس به موقع اخبار، اقناع سازی، نگارش گویا، خبررسانی و جهاد تبیین بسیار موثر باشد.

وی افزود: در دستگاه نظارتی بازرسی بیش از ۷۰۰ محیط بازرسی و تعداد ۳۵ بازرس در کردستان مشغول به فعالیت نظارت هستند.

مدیر کل بازرسی استان کردستان، با اشاره به اینکه مبارزه با فساد باید از منشا آن حل شود و منشا فساد گلوگاه فساد است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱۳ گلوگاه فساد توسط سازمان بازرسی کل کشور با نظر خواهی از استان ها و مجموعه بازرسی شناسایی و در اختیار مجموعه دولت قرار گرفت لذا باید گلوگاه های فساد را اصلاح کرد.

هواسی، بیان کرد: ۱۴۹ گزارش اصلاحی بازرسی شد که همزمان فرایندها و ساختارها مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بازرسی کل استان کردستان ۳۰ مسئله کلان شناسایی و بازرسی های برنامه ای و فوق العاده ای و موردی مبتنی بر این نظام و مسائل تدوین و اجرایی شده است.

مدیر کل بازرسی استان کردستان، ذکر کرد: در شش ماه امسال ۷ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان اثر بخشی مالی ایجاد شده که شامل پیگیر و اصول دولتی، جلوگیری از هزینه های مازاد بر مردم، جلوگیری از حقوق دولتی، تسهیلات تبصره ۱۶، جلوگیری از تغییر کاربری و جلوگیری از زمین خواری یکی از دانشگاه های استان با ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

هواسی به ۱۸ برنامه کلان محور در استان کردستان پرداخت و گفت: امسال از اراضی شهری ۹۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و از اراضی ملی ۵۴۴ هکتار جلوگیری شده است.

وی به ممانعت از تحقق ویژه خواری و بروز رانت به مبلغ سه هزار میلیارد تومان از طریق جلوگیری از تغییر کاربری چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع اراضی فضای سبز، تجاری و مسکونی پرداخت و افزود: صورت حساب ۲۸ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی کشف شد و کاهش یافت.

مدیر کل بازرسی استان کردستان، به شناسایی بسته بندی مرغ در کشتارگاه ها بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان تخلف اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده قبوض غیرقانونی هفت میلیارد تومان مشترکان آب و فاضلاب جلوگیری شد.

هواسی افزود: شناسایی ۲۶۰ دادنامه صادره از شعب تخصصی حقوقی، اثبات مالکیت برای اراضی ملی به معادل ۵۰۰ هکتار که منجر به صدور آرای قطعی ناشی از عدم اعتراض ادارات متولی به زیان دولت شده است.

وی به شناسایی تصرف غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه قشلاق سنندج با همکار دادستان استان، اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۴.۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه قشلاق سنندج شناسایی و تصرف شد.

مدیر کل بازرسی استان کردستان، یادآور شد: وصول مطالبات حقوق دولتی معادن به میزان ۱۲۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان صمت انجام شده است.

به گفته هواسی، بیشترین شکایات و نارضایتی مردم مربوط به شهرداری ها و راه و شهرسازی است.

وی گفت: امسال و گذشته هزار ۶۰۷ گزارش و شکایت فساد به سازمان بازرسی منعکس شده که مورد بررسی قرار گرفته است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا