Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۴ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیستان و بلوچستان

۴ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، محمدعلی نیکبخت  در نشست ظهر امروز قرارگاه امنیت غذایی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید مرغداری های استان می‌تواند ٣٠ درصد نیاز مردم را تامین می‌کند و ٧٠ درصد بصورت مرغ کشتار روز و مرغ و منجمد از سایر استان‌ها خصوصا خراسان جنوبی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد ۴٣٠ مرغداری جدید برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ در برنامه سازمان است و پیش بینی می‌شود با روند ساخت و ساز واحدهای مرغداری جدید و با همکاری دستگاه های ذیربط در دو سال آینده بخش عمده این واحدها راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در اولویت کاری سازمان برای افزایش تولید گوشت مرغ در استان، علاوه بر ایجاد مرغداری های جدید، فعال سازی واحد های غیر فعال، توسعه ظرفیت تولید گوشت مرغ در واحدهای فعال و موفق، توسعه کشتارگاه ها، کارخانجات تولید خوراک طیور  و تأمین به موقع نهاده ها است.

نیکبخت افزود: طی ماه گذشته بیش از ٢ میلیون و ١۴۵ هزار قطعه در مرغداری های استان جوجه ریزی شده که در تاریخ تولید گوشت مرغ استان کم سابقه است و به زودی ۴ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ از این میزان جوجه ریزی  استحصال و به بازار سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به عرضه مرغ زنده در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور رعایت بهداشت عمومی و رعایت حقوق شهروندی نظارت کامل بر واردات و کشتار مرغ زنده مستمرا انجام  و به تدریج با توسعه کشتارگاه‌های صنعتی،  بطور کامل گوشت مرغ کشتار روز جایگزین عرضه مرغ زنده می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا