کردستان

۶۰ درصد مطالبات گندم کاران کردستان پرداخت شد

۶۰ درصد مطالبات گندم کاران کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، احمدی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اشاره به اینکه از آغاز خرید تضمینی گندم تا ۱۸ شهریور ماه یک میلیون ۱۴۸ هزار و ۴۵ تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است، اظهار کرد: شهرستان بیجار با ۲۸۹ هزار و ۸۱۷ تن، دیواندره ۱۹۹ هزار و ۹۷۱ تن، سقز با ۱۹۳ هزار و ۵۶۳ تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۱۷۱ هزار و ۶۱۶ تن گندم از کشاورزان دهگلانی، ۱۵۴ هزار و ۵۷۳ تن قروه، ۷۴ هزار و ۵۲۲ تن کامیاران، ۳۷ هزار و ۶۹۱ تن در سنندج، ۱۱ هزار و ۱۳۷ تن بانه، ۹ هزار و ۷۸۶ تن در مریوان و ۵ هزار و ۳۶۹ تن گندم از کشاروزان سروآبادی خرید تضمینی شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان را برابر با ۱۷ هزار و ۲۲۰میلیارد و ،۶۷۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: میزان گندم ثبت شده در سامانه سیفا تا پایان ۱۸ شهریور ماه جاری یک میلیون و ۱۴۶هزار و ۴۲۰ تن بوده است.

احمدی بیان کرد: میزان چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی یک میلیارد و ۱۴۱میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد از کل مبلغ گندم خریداری شده در استان به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: آهنگ خرید روزانه ۲ هزار و ۸۹۲ تن و میزان رشد خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد و نسبت به کل خرید سال‌گذشته ۸۴ درصد است.

به گفته احمدی، گندم تضمینی کشاورزان در ۸۳ مرکز خرید از ۸۶ هزار و ۶۲۱ نفر و تعداد محموله ها برابر با ۲۷۶ هزار و ۱۷۸ بوده است.

وی یادآور شد: ۴۹۷ هزار و ۸۹۲ تن گندم خریداری شده در استان به ۹ استان کشور ارسال شده است.

قیمت فروش بذر گندم در کردستان اعلام شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه از اعلام قیمت فروش بذر گندم خبر داد و اظهار کرد: طبق نظر فنی بذر گندم و جو گندم طبقه گواهی شده آبی ۲۰۶ هزار ریال و بذر گندم طبقه گواهی شده دیم یک هزار و ۱۹۹ ریال تعیین شده است.

به گفته وی، قیمت بذر گندم طبقه مادری آبی در سال زراعی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ برابر با ۲۱۶ هزار و ۳۰۰ریال و بذر گندم مادری دیم ۲۰۹ هزار و ۴۷۵ریال است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تمام شرکت‌های فرآوری بذر باید طبق دستورالعمل و با نظارت کامل کارشناسان مرکز تحقیقات بذور را ضدعفونی شده در اختیار کشاورزان قرار دهند.

احمدی عنوان کرد: کشاورزان باید از بذور مناسب استفاده نمایند که محصول مناسب را از لحاظ عملکردی در سال زراعی آینده داشته باشیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا