قزوین

۷۰درصد مطالبات گندم‌کاران قزوین پرداخت شد

۷۰درصد مطالبات گندم‌کاران قزوین پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علی رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در کارگروه تنظیم بازار با اشاره به عرضه کالاهای خارجی در حوزه لوازم تحریر، اظهارکرد: در ایام بازگشایی مدارس با مسئله عرضه کالاهای خارجی با قیمت بالا روبه‌رو بودیم، حتی برخی از فروشگاه‌های عرضه لوازم تحریر در سطح شهر، صرفاً کالای خارجی توزیع می‌کردند؛ این مسئله نشان می‌دهد که نظارت بر عرضه کالای خارجی باید افزایش پیدا کند.

او افزود: عرضه کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد ما را از حمایت از کالاهای داخلی دور می‌کند در حالی که هدف ما تقویت و حمایت تولید داخل است، برای این منظور باید چهارچوب نظارتی دقیقی تعیین شود.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه پاییزه در زمانی مناسبی برگزار نشد، گفت: نمایشگاه‌های این‌چنینی باید طوری زمان‌بندی شوند که مردم بتوانند برای خرید مراجعه کنند، قیمت‌ها در نمایشگاه منصفانه بود اما به دلیل عرضه در زمان نامناسب برخی از خانواده‌ها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به عناوین نمایشگاه، یادآور شد: عنوان نمایشگاه باید با فعالیت‌ آن همخوانی داشته باشد، در واقع کالای عرضه شده در نمایشگاه باید با عنوانی که مطرح می‌شود تناسب و مطابقت داشته باشد و تناسب کالاها باید حفظ شود و می‌توان براساس عنوان نمایشگاه نکاتی را در نظر گرفت برای مثال ۱۰درصد عرضه کالا تنظیم بازار در نمایشگاه مصوب شود اما در نمایشگاهی به عنوان لوستر نباید کالاهای چوبی عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به فرآیند قیمت‌گذاری خدمات و کالاهایی که به صورت استانی است، بیان کرد: سازمان صمت باید متعادل و به صورت کارشناسی قیمت‌گذاری را انجام دهد، نباید قیمت‌ها بیش از حد باشد و اینطور نباشد که قیمت‌های پیشنهادی اصناف بدون کارشناسی و تحلیل مورد تأیید قرار بگیرد.

او با اشاره به عدم ترخیص مواد اولیه شیرخشک از گمرک، یادآور شد: شیر خشک یک کالای مهم است که شرط ترخیص آن تأیید سلامت و استاندارد مواد اولیه آن است، آزمایش‌های لازم باید توسط علوم پزشکی و اداره کل استاندارد در کمترین زمان ممکن انجام شود و در صورت صدور تاییدیه کالا ترخیص می‌شود.

رحمانی گفت: در حوزه واردات گوشت نیز ما مشکلی نداریم و با کنترل و تأیید دامپزشکی می‌توان گوشت مورد نیاز استان را وارد کرد ضمن این که استان ظرفیت‌های خوبی در مسیر تولید گوشت دارد که باید از آن حمایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران تصریح کرد: تاکنون ۷۰درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است و طبق گفته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان مهر ماه نیز ۳۰درصد باقی‌مانده پرداخت می‌شود.

گفتنی است بررسی قیمت و نحوه عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، گزارش نمایشگاه پاییزه و بررسی وضعیت نانوایی‌ها از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا