کردستان

۸۰ درصد جمعیت روستایی استان کردستان زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و پایدار قرار دارند

۸۰ درصد جمعیت روستایی استان کردستان زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و پایدار قرار دارند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: جمعیت استان کردستان در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و ۵۰۰ هزار نفر در روستاهای استان زندگی می کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۶۷۷ روستا در استان خاطرنشان کرد: تا چندی پیش ۱۰۳۲ روستای استان از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره مند بودند که با آبرسانی به ۱۵ روستای دیگر در ماه جاری این تعداد به ۱۰۴۷ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با ابراز رضاتی از زیرپوشش بودن ۸۰ ردصد جمعیت روستایی استان از این نعمت تأکید کرد: البته هنوز تا بهره مندی همه جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار فاصله داریم که با اجرای پروژه های مختلف در تلاش هستیم این عدد را ارتقا دهیم.

فرهاد افزود: یکی از پروژه هایی که در این رابطه در حال اجرا است آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان در قالب فاز اول طرح جهاد آبرسانی است که با توجه به پیشرفت مناسب می تواند پس از تکمیل تعداد روستاها و جمعیت بهره مند از آب شرب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این آبرسانی به ۱۲۰ روستای دیگر استان در قالب فاز دوم طرح جهاد آبرسانی، آبرسانی به ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و ۱۲ روستا توسط خیرین آبرسان در دستور کار شرکت قرار دارد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا