زنجان

۹ پیشنهاد همکاری بین زنجان و ژاپن/ گسترش مناسبات تجاری با چشم بادامی‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، برنامه بازدید سفیر ژاپن از کارخانه جی‌تی‌آی با حضور علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان، ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان و حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این برنامه دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن جذب سرمایه‌گذار از بین شرکت‌های دارای ظرفیت تولید فولاد مرتبط صنعت چاقو سازی را از جمله پیشنهادات اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان برای همکاری با کشور ژاپن عنوان کرد.

علی یگانه فرد امضای یادداشت تفاهم همکاری بین زنجان و شهر سکی ژاپن در زمینه تولید چاقو را پیشنهاد داد و افزود: جذب سرمایه‌گذار در زمینه تولید قطعات خودرو و گیربکس‌های اتوماتیک نیز می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری‌های دو طرف باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد کریدور جدید گردشگری در شمال غرب ایران برای توریست‌های ژاپنی با محوریت زنجان نیز می‌توان همکاری‌های را صورت داد، ابراز کرد: از پیشنهادات دیگر اتاق برگزاری سمیناری مرتبط با تولید آبزیان و شیلات به منظور بهبود کیفیت تولید ماهی در استان زنجان است.

یگانه فرد همکاری در زمینه بهبود کیفیت تولید کارخانجات مواد معدنی، فولاد و میلگرد و همکاری در زمینه بهبود فضای تولید در استان زنجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: می‌توان همکاری در زمینه واردات ماشین آلات معدن و جاده‌سازی را نیز با کشور ژاپن به صورت مشترک پیگیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان در تولیدات محصولات برقی از قطب‌های کشوری به شمار می‌رود، گفت: همکاری مشترک با شرکت ایران ترانسفو در زمینه واردات و تولید هسته ترانسفورماتور در این راستا نیز می‌تواند از جمله همکاری‌های مشترک قلمداد شود.

در پایان این جلسه پکیج کاملی از چاقوهای تولید زنجان به عنوان صنایع دستی از سوی اتاق بازرگانی زنجان به سفیر ژاپن اهدا شد.

همچنین مقرر گردید برای تبیین همکاری‌های فی مابین استان زنجان و کشور ژاپن، جلسه‌ای در محل سفارت ژاپن در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-11-28 02:05:18

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا