زنجان

۱۵۰۰ کارگر شرکت عایق‌‌های الکتریکی در آستانه بیکاری/ ایجاد اعتماد بین سپاه و واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان عباس ورقائی در جلسه کارگروه بسیج صنعت به مسائل و مشکلات برخی واحدهای صنعتی استان از جمله شرکت عایق‌های الکتریکی پارس اشاره و اظهار کرد: اگر به مشکلات این شرکت در مقطع فعلی توجه نشود، موجب تعطیلی آن خواهد شد.

 معاون صمت استان زنجان با بیان اینکه این شرکت به دلیل سهامداری با شرکت‌های زیرمجموعه ایران ترانسفو مشکل دریافت تسهیلات برای تأمین مواد اولیه دارد، افزود: اگر این مشکل به موقع رفع نشود موجب بیکاری یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها به قوانین موجود عمل کنند نیازی به برگزاری جلسه نیست و متاسفانه دستگاه‌های مختلف قوانین مصوب را به انواع مختلف دور می‌زنند.

ورقائی پیشگیری از بروز مشکلات را از دیگر مسائلی دانست که باید قبل از وقوع بحران اقدام کرد کما اینکه اگر نسبت به رفع مشکل شرکت عایق‌های الکتریکی پارس که مواد اولیه برای شرکت ایران ترانسفو را تولید می‌کند اقدامی نشود امور این شرکت و شرکت‌های مربوطه دچار مشکل خواهد شد.

 معاون صمت استان زنجان ادامه داد: اگر مشکل شرکت عایق‌‌های الکتریکی برای مطرح شدن در شورای تامین آماده شده بود که دوباره شورای تسهیل عودت داده شده است.

وی عملیاتی نشدن مصوبات شورای تسهیل امور از دیگر مشکلات عنوان و تصریح کرد: بر اساس قوانین دستگاه‌های متخلف این حوزه، باید به دادستانی معرفی شوند که در حال حاضر این اقدام انجام نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این جلسه با اشاره به این که طی سال‌های گذشته شعارهای سال همواره در مورد اقتصاد انتخاب شده است، افزود: هرچند اقداماتی در این راستا انجام شده است ولی کوتاهی‌ها مانع عملیاتی شدن مطالبات در این حوزه شده است.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اعتماد ایجاد شده بین فعالان حوزه اقتصاد و بسیج افزود: یادمان باشد وقتی تکصدا باشیم صدایمان به جایی نمی‌رسد ولی جمع شدن در یک جمع و کمک گرفتن از دیگران می‌تواند به حل مشکلات بزرگتر هم کمک کند.

وی به ورود قوه قضاییه برای حل مشکلات واحدهای صنعتی طی چند سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با این ورود مشکلات قابل توجهی از واحدهای صنعتی حل شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه دولت انقلابی، مجلس و قوه قضاییه در کنار هم می‌توانند برای حل مشکلات گام های مثبتی بردارند، ادامه داد: بسیج هم در این حوزه جایگاه خودش را پیدا کرده و بر اساس نیازها عمل می‌کند که در این رابطه امیدهای هم در بین مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بسیج ۱۸ قشر اثرگذار به غیر از پایگاه‌ها دارد، افزود: باید متوجه بود که پایش مشکلات مهم است اما نکته مهم داشتن خروجی از پایش‌ها، تحلیل‌ها و مطالبه‌گری برای حل مشکلات از دستگاه‌های اجرایی است.

سردار کرمی به ورود شورای تامین برای کمک به اقتصاد اشاره و تصریح کرد: این شورا توانست با پیگیری موضوعات در برخی قوانین چک کمک کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به ورود اساتید دانشگاه برای بررسی و دادن راه حل برای حل مشکلات واحدهای صنعتی افزود: باید در کنار هم نسبت به تسهیل امور اقدام کنی و  یادمان باشد که تعطیلی یک واحد صنعتی چه عواقبی را متوجه فعالان در آن واحد می‌کند.

وی تاکید کرد: تعطیلی واحد صنعتی در واقع به از بین رفتن سرمایه و بیکاری افراد منجر خواهد شد بنابراین رصد و اقدام برای پیشگیری از این معضل باید به موقع انجام شود تا مانع خسارت شود.

سردار کرمی با تاکید بر آماده بودن فضا برای کار گفت: تشکیل بسیج حقوقدانان که متشکل از افراد متخصص هستند یکی از راهکارهای پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با دعوت از بسیج صنعتگران برای پایش و گزارش مشکلات موجود در این حوزه افزود:  انجام کار در این حوزه که می‌تواند با تشکیل یک جلسه یا نوشتن یک نامه انجام شود برای من و و دیگر مسؤولان شاید کاری نداشته باشد اما می‌تواند مشکل بزرگی را از واحدهای صنعتی حل کند، بنابراین اگر گزارش کاری برای اقدام در این حیطه وجود داشته باشد حتماً خبر دهید تا من هم وارد شوم ولی از برگزاری جلسه صرفاً برای برگزاری پرهیز کنید.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه محمد وثوق، رئیس بسیج صنعت استان زنجان گزارشی از عملکرد بسیج صنعت ارائه کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2021-11-30 10:03:33

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا