زنجان

۲۷۰۰ زنجانی بیمه بیکاری می‌گیرند

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پرونده این تعداد مورد بررسی و پالایش قرار گرفت.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۷۰۰ فعالیت در زنجان شناسایی شد، اظهار داشت: سال گذشته ۶ هزار و ۸۷۳ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.
وی تصریح کرد: متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به اشتغال بخش خدمات و گردشگری وارد کرد و در حال حاضر درصد زیادی از مشاغل در بخش گردشگری بیکار شدند که امیدواریم طی سال جاری با قطع زنجیره کرونا و واکسیناسیون عمومی، اشتغال در بخش خدمات و گردشگری افزایش یابد.
انصاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه برقراری بیمه بیکاری افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۷۵۱ نفر از کارگران مشمول در استان زنجان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه به بحث ساماندهی تعاونی‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی تعاونی‌ها به تفکیک توزیع استانی و شهرستانی اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این مصوبات، امید زیادی برای تجاری‌سازی تعاونی‌ها در استان داریم، خاطرنشان کرد: اعطای کمک بلاعوض در زمینه تامین بخشی از سهم آورده سرپرست خانوار برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها و گروه‌های استارتاپی با تاکید بر شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان از جمله اقداماتی است که در استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-10-26 10:06:21

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا