کردستان

۵۱۷۸ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ کردستان انجام شد

رضا پیرا در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، از انجام ۵ هزار و ۱۸۷ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در آبان ماه امسال در سطح استان خبر دادو اظهار کرد: ۳هزار و ۳۵۶ مأموریت از این تعداد مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از تعداد مأموریت انجام شده یک هزار و ۲۱ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۵۸۷ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

پیرا اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده ۹۰۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و یک‌هزار و ۸۸۶ نفر مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی ماه گذشته به یک‌هزار و ۱۰۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۲۹ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۳۳ مورد و مأموریت‌های تنفسی را ۲۴۰ مورد اعلام نمود.

پیرا با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۸۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

گفتنی است؛ با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا