بین الملل

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک ابراهیم رئیسی/ در پاستور چه خبر است؟ +عکس

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک ابراهیم رئیسی/ در پاستور چه خبر است؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده به نقل از سایت ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه تسوکادا تاماکی، سفیر جدید ژاپن با بیان اینکه روابط دو کشور قدیمی، عمیق و رو به پیشرفت است، اظهار داشت: ایران برای گسترش روابط خود با ژاپن در عرصه‌های مختلف برنامه دارد و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی همچنان که تاکنون موفقیت و دستاوردی برای آمریکا نداشته، نباید و نمی‌تواند مانعی برای گسترش روابط فیمابین باشد.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت تحولات بین‌المللی گفت: امروز وقتی به هر کجا که ناآرامی، درگیری و جنگ جریان دارد، نگاه می‌کنیم رد پای آمریکا در آنجا قابل مشاهده است؛ آمریکا از کاربرد بمب اتمی علیه مردم ژاپن تا جنایات امروز علیه مردم غزه نقش محوری و اساسی دارد.

در دیدار ابراهیم رئیسی با سفرای ۲ کشور خارجی چه گذشت؟

تسوکادا تاماکی، سفیر ژاپن نیز با ابلاغ صمیمانه‌ترین حسن نیت‌های امپراطور و نخست وزیر ژاپن به رئیس جمهور، مناسبات دو کشور را گرم و نزدیک توصیف کرد و گفت: ژاپن برای تلاش‌های دولت جنابعالی برای ارتقای رفاه ملت ایران و نیز تعمیق و تقویت روابط منطقه‌ای احترام قائل است و بنده مامورم تا تمام تلاش خود را برای تقویت و تداوم روند خوبی که در مسیر گسترش روابط فیمابین وجود دارد، به کار بگیرم.

واکنش رئیسی به طرح شکایت آفریقای جنوبی از جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه فرانسیس مولوی، سفیر جدید آفریقای جنوبی روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به گسترش توصیف و تصریح کرد: اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از جنایات رژیم صهیونیستی اقدامی تاریخی، ماندگار و قابل تقدیر است و جمهوری اسلامی ایران از این اقدام هوشمندانه و خردمندانه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مانعی در مسیر گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی وجود ندارد، اظهار داشت: ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین به نفع دو ملت و کشور است.

«فرانسیس مولوی» سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار روابط دو کشور را ممتاز و عالی خواند و افزود: امیدوارم بتوانم در مسیر گسترش روابط فیمابین به نفع دو ملت و کشور گام‌های سازنده‌ای بردارم.

اراده جمهوری اسلامی گسترش روابط با کشورهای اروپایی است

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز – یکشنبه – در آیین دریافت استوارنامه میشل مالهرب، سفیر جدید بلژیک با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل با کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به اعتبار سوابق عملکرد خود و به خصوص حمایت کامل و عاملیت در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، دیگر هیچ اعتبار و آبرویی در جهان ندارد و کشورهای اروپایی باید منافع و روابط خود را مستقل از منافع آمریکا دنبال کنند.

رئیس جمهور افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با کشورهای اروپایی بر اساس احترام متقابل و منافع متقابل است مگر اینکه کشوری به دنبال عنادورزی با ایران باشد.

«میشل مالهرب» سفیر بلژیک نیز با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط با ایران، اظهار امیدواری کرد که بتواند با حل چالش‌ها، گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف را تسهیل کند.

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک ابراهیم رئیسی/ در پاستور چه خبر است؟ +عکس

دستیابی به مبادلات یک میلیارد دلاری با ازبکستان قابل تحقق است

سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه فریدالدین نصریوف، سفیر جدید ازبکستان، گسترش روابط تهران-تاشکند در ۲ سال اخیر را مطلوب دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و علی‌رغم تحریم‌ها، ظرفیت‌های فراوانی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده که می‌توانیم با مبادله آنها و به لطف ظرفیت‌های متقابل ازبکستان، روابط را بیش از پیش گسترش داده و هدف اولیه رساندن سطح مبادلات به یک میلیارد دلار را محقق کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سفرها، دیدارها و گفت وگوها میان روسای جمهور دو کشور، بر اراده سران ایران و ازبکستان برای گسترش بیش از پیش روابط فیمابین تاکید کرد.

«فریدالدین نصریوف» سفیر ازبکستان نیز جمهوری اسلامی ایران را شریک مطمئن کشورش در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ازبکستان علاقمند به گسترش همه جانبه روابط با ایران است و بنده ماموریت دارم تا همه محورهای نقشه راه گسترش روابط فیمابین را با دقت و جدیت دنبال کنم.

ترافیک دیدارهای دیپلماتیک ابراهیم رئیسی/ در پاستور چه خبر است؟ +عکس

ماشین جنگی اسراییل با همکاری کشورهای اسلامی متوقف می‌شود

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه نیاز چارداکلیا، سفیر جدید بوسنی و هرزگوین، روابط دو ملت را متکی بر نزدیکی و باورهای قلبی دو ملت توصیف و تصریح کرد: گسترش روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها میان ایران و بوسنی و هرزگوین به نفع هر دو کشور و ملت است و امیدوارم جنابعالی در این مسیر موفق باشید.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به سابقه عنادورزی مستکبران با ملت بوسنی و هرزگوین گفت: در صورتی که دخالت علیه مسلمانان وجود نداشته باشد، مانند آنچه امروز در سرزمین فلسطین شاهد هستیم، مسلمانان می‌توانند کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند، لذا باید در مقابل این دشمنی‌ها و جنایات و مظالم ایستادگی و مقاومت کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به گذشت ۱۰۹ روز از دور اخیر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه و به شهادت رسیدن بیش از ۲۵ هزار نفر که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: همکاری و انسجام کشورهای اسلامی می‌تواند باعث توقف ماشین جنایت، کشتار و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان او شود.

«نیاز چارداکلیا» سفیر بوسنی و هرزگوین هم با بیان اینکه مردم کشورش هیچ‌گاه کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند، اگفت: بوسنی و هرزگوین خواستار گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده فیمابین است.

۲۱۹۲۱۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا