اجتماعی

مافیای سگ‌بازها و گربه‌بازها به بهانه غذا دادن به آنها، درآمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند

مافیای سگ‌بازها و گربه‌بازها به بهانه غذا دادن به آنها، درآمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند

بررسی برخی پرونده‌های موجود در پلیس فتا، سازمان حفاظت محیط‌زیست و تبلیغات گسترده در اینستاگرام مشخص کرد، شهروندان تهرانی در سال۱۴۰۱، ماهانه دست‌کم ۳۵میلیارد تومان برای غذادهی، درمان و عقیم‌سازی‌ حیوانات شهری به باندهای کلاهبردار از طریق صفحات مجازی پول تزریق کرده‌اند.

تنها در یکی از پرونده‌هایی که از سوی یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست در سال گذشته به پلیس فتا ارسال شد، یک باند ۳نفری از زنان تنها ۵ تا ۱۰درصد از کمک‌های دریافتی را صرف حمایت از سگ‌ها در شهر تهران کرده‌ و مابقی کمک‌ها را به جیب زده بودند. این باند با حضور در پارک پردیسان تهران سگ‌های بلاصاحب را غذادهی می‌کرد و با انتشار ویدئوها و تصاویر این اقدام در فضای مجازی، از مردم برای غذادهی به حیوانات شهری کمک خواسته و با این شیوه کلاهبرداری مبالغ کلان دریافت کرده بود.

مافیای سگ‌بازها و گربه‌بازها به بهانه غذا دادن به آنها، درآمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند
بررسی صفحات مجازی اینستاگرام و تلگرام حمایت از حیوانات مشخص کرده است که شبکه‌های اقتصادی مجرمانه با شیوه‌های گوناگون از عواطف و احساسات مردم و علاقه‌مندان به حیوانات سوءاستفاده می‌کنند و از آنها پول می‌گیرند.

خبرنگار همشهری با حضور در یکی از کانال‌های تلگرامی حمایت از حیوانات که بیش از ۲هزار عضو داشت و شامل گروهی در منطقه ‌یک تهران بود، دریافت که این گروه تنها در یک فقره، مبلغ ۳۰۰میلیون تومان برای عقیم‌سازی ۴سگ و تامین غذای آنها از علاقه‌مندان به کمک به حیوانات شهری دریافت کرده بود. این در حالی است که به‌گفته جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور هزینه عقیم‌سازی‌ هر سگ حدود ۳میلیون تومان و هزینه غذای آنها در ‌ماه کمتر از ۲میلیون تومان است.

۲۱۳۰۲

حتما بخوانید : زلزله در تبریز

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا