مازندران

برگزاری نخستین یادواره بزرگداشت علمای دهستان «پشتکوه» ساری

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عادل الندانی در یادواره شهدای عشایری با محوریت «معلم شهید سید رحمان علوی قلعه سری» و «اولین بزرگداشت علمای دهستان پشتکوه» به میزبانی روستای قلعه سر برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور، یادواره شهدای عشایری دهستان پشتکوه با محوریت معلم شهید سیدرحمان علوی برگزار شد.

وی گفت: با توجه به عالم‌خیز بودن این دهستان و زنده نگه‌داشتن نام و یاد علمای برجسته‌ گذشته در این دهستان، نخستین بزرگداشت علمای دهستان پشتکوه نیز با محوریت «آیت الله سید شفیع ارائی»، «آیت الله منطقی بردی»، «آیت‌الله علی‌اصغر ولوئی» و «آیت‍الله سیداسماعیل محمودی قلعه‌سری» برگزار شد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان پشتکوه ساری تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با مشارکت حوزه مقاومت بسیج عشایری حضرت ابوالفضل(ع) دهستان پشتکوه شهرستان ساری و مشارکت اهالی روستای قلعه سر به عنوان میزبان برگزاری این دو مراسم  بودند.

الندانی با بیان اینکه برگزاری این قبیل مراسم‌ها به اتحاد بین مردم و مسؤولان منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی بتوانیم بزرگداشت علما را نیز در بازه‌های زمانی مختلف در مناطق مختلف استان شاهد باشیم.

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: این عالمان وارسته و برجسته بودند که با تبیین و تشریح مسائل مختلف دینی و اعتقادی باعث شدند تا جوانان عزیز ما در راه شهادت قدم نهادند و اکنون شاهد برپایی این گستره‌ یادواره‌ها و زنده نگهداشتن یاد و نام‌شان هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا