اقتصادی

خبر مهم معاون خانه کارگر: منتظر همسان‌سازی حقوق نباشیم؟

خبر مهم معاون خانه کارگر: منتظر همسان‌سازی حقوق نباشیم؟

معاون دبیرکل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرگزاری برگزیده درباره حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه توسعه نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان‌سازی را مشاهده می‌کنیم.

حسن صادقی در گفتگو با خبرگزاری خبرانلاین افزود: این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و به خصوص تامین‌اجتماعی را محروم می‌کنند از مطالباتی که از دولت دارند، چه معنا دارد؟ دیون دولت تاکنون در قالب سهام پرداخت می‌شده که این را برداشته‌اند. یعنی عملا چیزی تحت عنوان این‌که همسان‌سازی اتفاق بیفتد، تا این لحظه در برنامه هفتم توسعه ندیده‌ایم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: البته برنامه ششم توسعه دو سال پشت سر هم تمدید شد و یکی از بندهای آن، همسان‌سازی حقوق بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری متذکر شد: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان‌سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق رقم بزنند.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا