لرستان

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در حوزه عشایری / پویش اهدا خون توسط پرسنل و کارکنان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سیاوش رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته بسیج امسال عنوان کرد: شعار محوری امسال بسیج پاره تن مردم است.

وی افزود: امسال سی برنامه را در دستور کار داریم؛ سرکشی از خانواده شهدا،تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و افتتاح شش واحد مسکونی برای مددجویان از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج است.

فرماندهی سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: واکسیناسیون دام و ارائه خدمات درمانی در مناطق عشایری با کمک جامعه پزشکی و بسیج سازندگی در هفته بسیج از دیگر برنامه‌ها است.

 زنگ بسیج در یکی از مناطق عشایری با حضور مسوولان، پویش اهدا خون توسط پرسنل و کارکنان بسیج عشایری همچنین برگزاری همایش نقش زن در بسیج در بیرانشهر از دیگر برنامه‌هایی است که رستمی به آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: برگزاری گشت شبانه رضویان به منظور ایجاد امنیت پایدار و برگزاری چند اردوی جهادی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است. برگزاری رزمایش ثامن در فضای مجازی در راستای بصیرت افزایی، روشنگری و اطلاع رسانی از برنامه‌های دیگر هفته بسیج است که فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان مطرح کرد.

رستمی بیان کرد: برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی، عفاف و حجاب و پیشگیری از اعتیاد و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با ائمه جمعه زاغه و بیرانشهر از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.برگزاری ایستگاه سلامت در جمعه آخر هفته بسیج در ورودی و خروجی بیرانشهر همچنین برگزاری میز خدمت از برنامه‌های هفته بسیج است که وی بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان افزود: برگزاری مسابقات تیراندازی با سلاح شکاری عشایری، رزمایش اقتدار بسیج با فراخوان گردان‌های بیت‌المقدس از برنامه‌های هفته بسیج است.

رستمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در هفته بسیج توزیع سیصد بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم بضاعت و طبخ ۴۵۰۰ غذای گرم را در راستای کمک‌های مومنانه داریم‌.

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌‌ترین کارهای بسیج در ناحیه عشایری خدمات رسانی به عشایر است، افزود: آموزش، تثبیت و سازماندهی عشایر همچنین ایجاد گردان‌های بسیج از اقدامات بسیج در ناحیه عشایری است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از رویکردهای ما پرداخت تسهیلات کم بهره از طریق صندوق های قرض الحسنه با هدف اشتغال‌زایی است، گفت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وام برای صندوق‌های قرض الحسنه بسیج در روستاها تعیین شده است.

 رستمی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی و آموزش عمده ‌ترین اولویت بسیج عشایری است، بیان کرد: مهمترین چالش عشایر تامین آب آشامیدنی کشاورزی است که در این راستا بسیج عشایری کارهای خوبی سرعت گرفته و تا پایان سال سه طرح آبرسانی افتتاح می‌شود.

وی گفت : راه‌اندازی شبکه دامداران با ارائه روش های نوین دامداری از دیگر اقدامات بسیج عشایری استان است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا