اخبار روز

ولید جنبلاط: سیدحسن نصرالله بازیگر اصلی منطقه است/ کنار هر کسی که مقابل اسرائیل مقاومت کند ایستاده‌ایم

ولید جنبلاط: سیدحسن نصرالله بازیگر اصلی منطقه است/ کنار هر کسی که مقابل اسرائیل مقاومت کند ایستاده‌ایم

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه در ادامه حمایت خود از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که به موضع خود در دفاع از مردم فلسطین و مقاومت آنها ضد اشغالگران صهیونیست متعهد است.

جنبلاط در گفتگو با شبکه ال بی سی اعلام کرد، در شرایط فعلی ما در لبنان در مرحله خطرناکی قرار داریم و من به شکل رسمی و غیر رسمی از حزب‌الله خواستم فعلا وارد درگیری نشود. البته تنش‌هایی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی وجود داشت و حزب‌الله در بیانیه‌ای رسمی صراحتا تاکید کرد حملات موشکی این حزب در پاسخ به تجاوزات اسرائیلی‌ها به مناطق جنوبی لبنان بوده است.

وی تصریح کرد، اکنون حماس در فلسطین با وجود همه تنش‌هایی که وجود دارد امور را مدیریت می‌کند. ما در برابر هر حمله‌ای که از سمت اسرائیلی‌ها صورت بگیرد کنار مردم جنوب لبنان ایستاده‌ایم.

این سیاستمدار لبنانی درباره اینکه آیا جنگ فعلی در فلسطین می‌تواند منجر به ایجاد یک «خاورمیانه جدید» شود اظهار داشت، خاورمیانه جدیدی وجود ندارد؛ زیرا از دهه‌ها قبل ساختار خاورمیانه به همین شکل بوده و فلسطین تحت اشغال اسرائیلی‌ها بوده است. در این میان طرح دو دولتی برای حل مسئله فلسطین و نیز توافق‌های اسلو سقوط کرد و از بین رفت؛ چرا که این طرح‌ها وضعیت کرانه باختری و اماکن مقدس مسیحی و اسلامی فلسطین را در نظر نگرفته بودند. امروز اگر بخواهیم درباره راهکار دو دولتی حرف بزنیم، می‌بینیم که ۸۰۰ هزار اشغالگر اسرائیلی در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می‌کنند و علنا برپایی کشور مستقل فلسطینی محال است.

حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مقر نظامی رژیم اسرائیل/ هلاکت یک افسر صهیونیست در مرز لبنان
مقام بلندپایه امنیتی لبنان: اگر اسرائیل وارد غزه شود همه جبهه‌ها علیه این رژیم باز خواهد شد

ولید جنبلاط با اعلام اینکه همه حق دارند از جنگ بترسند تاکید کرد، اما اگر جنگ جدیدی رخ دهد و لبنان وارد آن شود وظیفه همه ماست که به دور از تسویه حساب‌ها و اختلافات داخلی باهم متحد شویم.

وی افزود، در این میان سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در محاسبات خود تنها به لبنان توجه ندارد و کل منطقه را در نظر می‌گیرد؛ چرا که او یکی از بازیگران اصلی منطقه به شمار می‌رود. در نهایت ما امیدواریم جنگی رخ ندهد اما به هرحال هیچ‌کس از نقشه‌های اسرائیل خبر ندارد و باید برای مقابله با هر تجاوزی آماده باشیم و ما در کنار هرکسی که مقابل این رژیم مقاومت کند ایستاده‌ایم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا