بین الملل

تاسف پاشینیان از غیبت علی‌اف در اسپانیا؛ آماده‌ایم سندی برای عبور از موانع امضا کنیم

تاسف پاشینیان از غیبت علی‌اف در اسپانیا؛ آماده‌ایم سندی برای عبور از موانع امضا کنیم

سفر پاشینیان درحالی رخ می‌دهد که گزارش‌هایی مبنی بر عدم شرکت الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگوها منتشر شده است.

رسانه روسی اینترفکس به نقل از پاشینیان نوشت که برای از دست دادن فرصت گفت‌وگو با علی‌اف متاسف است و آماده بوده تا در مذاکرات صلح میان دو کشور سندی برای «عبور از موانع» امضا کند.

این نشست پنج‌جانبه قرار بود با حضور سران کشورهای فرانسه، آلمان، ارمنستان، آذربایجان و همچنین شارل میشل، رئیس شورای اروپا در روز پنج‌شنبه در گرانادای اسپانیا برگزار شود.

العربیه گزارش داد که این نشست قرار بوده با محوریت قره‌باغ کوهستانی برگزار شود.

باکو چندی پیش از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

قره‌باغ منطقه‌ای است در خاک جمهوری آذربایجان که اکثر جمعیت آن ارمنی‌تبار بودند اما در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفته‌اند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا