سیاسی

شیوه قیمت‌گذاری فروش نان در پلت‌فرم‌ها در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود

شیوه قیمت‌گذاری فروش نان در پلت‌فرم‌ها در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به برگزیده های ایران درباره قیمت‌گذاری و افزایش قیمت نان در برخی پلت‌فرم‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به‌شکل منطقه‌ای انجام می‌شود و کالایی که نیست که قیمت واحدی داشته باشد، و در استان‌ها نان براساس وزن و چونه و کیفیت متفاوت قیمت‌گذاری می‌شود.

خاندوزی: گمرک باید طلبکار حقوق فعالان اقتصادی باشد

وی افزود: مصوبه دولت این است که تنها براساس درخواست مقامات استانی و تأیید وزارت کشور، مجوز به تغییر قیمت آن قلم از  نان خاص هستند و نظارت بر این مورد حتماً انجام می‌شود.

خاندوزی ادامه داد: فروش از طریق درگاه‌های اینترنتی با توجه به هزینه‌های ارسال نان و زمان آن متفاوت است که نیازمند به تنظیم‌گری است که در ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بخشنامه‌های گمرکی بیان کرد: در شش‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بخشنامه‌های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته است و امیدواریم روند کاهشی ادامه یابد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت‌های اقتصادی برای سودجویان کاهش یابد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره ارائه تسهیلات عنوان کرد: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به‌دستور رئیس‌جمهور به‌قوت خود باقی است و رئیس‌کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد کرد، هم‌چنین کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه با مصوبه شورای پول و اعتبار به زیر چهاردرصد کاهش می‌یابد و اولین بانک، بانک قرض‌الحسنه مهر است.

خاندوزی در پاسخ به سؤالی پیرامون برخی اظهارات درخصوص دستمزد هیئت مولدسازی نیز تصریح کرد: مسئله مولدسازی شفاف‌ترین مصوبه‌ای است که تا پیش از این وجود داشته و یک به یک املاکی که واگذار می‌شود با قیمت‌گذاری و مختصات دقیق و پروژه‌هایی که تأمین مالی می‌شود، با اعداد شفاف به اطلاع عموم عزیزمان خواهد رسید. تأکید سران سه قوه بر این است که اجرای مولدسازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به‌دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: روزهای گذشته بیانات غیرکارشناسی و غیردقیقی را دراین‌باره شاهد بودیم که البته با اعداد و ارقام کاملاً قابل راستی‌آزمایی است. دولت آیت‌الله رئیسی مجالی را فراهم نمی‌کند که مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور بخواهند از اختیاری که به آنها داده شده است، سوءاستفاده کنند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا