چهارمحال و بختیاری

توسعه خاتم‌کاری در روستای شیخ‌شبان باعث ایجاد اشتغال پایدار در این روستا خواهد شد

توسعه خاتم‌کاری در روستای شیخ‌شبان باعث ایجاد اشتغال پایدار در این روستا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه بررسی مشکلات روستای شیخ‌شبان با اشاره به اینکه این روستا به‌عنوان روستای نمونه ایثارگری شناخته می‌شود، اظهار کرد: این روستا با تنش آبی مواجه است، برای حل این مشکل در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل محور بن- شیخ‌شبان به داران در دستور کار قرار دارد، تحقق اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد، پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر حدود ۶ کیلومتر از این محور افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص طرح هادی روستای شیخ‌شبان، توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تکمیل و توسعه طرح هادی این روستا و تخصیص قیر رایگان اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری توسعه هنر خاتم‌کاری در روستای شیخ‌شبان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای ثبت ملی خاتم اقدام کند، همچنین پرداخت تسهیلات برای توسعه، احیا و تقویت کارگاه‌های خاتم در این روستا در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه خاتم‌کاری در روستای شیخ‌شبان باعث ایجاد اشتغال پایدار در این روستا خواهد شد.

وی با بیان اینکه آبخیزداری و آبخوان‌داری در روستای شیخ‌شبان در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: در اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای احداث بند خاکی در این روستا اعتبار در نظر گرفته شود، این کار در کنترل روان‌آب‌ها موثر است.

حیدری خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بر بحث توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، آبیاری نوین مزارع، کشت گیاهان دارویی و لایروبی قنوات در روستای شیخ‌شبان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا