مازندران

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علامه حسن‌زاده آملی در آمل/ جزئیات مراسم چهلمین روز ارتحال علامه ذوالفنون

به گزارش برگزیده های ایران از آمل، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی عصر امروز در نشست خبری با محوریت اربعین حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی با بیان اینکه علما، مسوولان و دوستداران ایشان به نوعی بدهکاری از بعد معنویت با سلوک توحیدی و علامه دهر دارند، بیان کرد: به منظور شناسایی سبک زندگی علامه اولین کنگره بین المللی علمی، مذهبی و سیره زندگی ایشان در نخستین سالگردشان در این شهرستان دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: از ابتدای فوت علامه تاکنون رسانه و صداوسیما در جهت پوشش کامل مراسم ها تلاش خوبی داشته اند و امیدواریم در روز اربعین نیز این پوشش کامل انجام شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه مراسم اربعین علامه عصر چهارشنبه از ساعت ۱۴ با حضور چند نفر از شاگردان علامه با محوریت گفت و گو محوری در مصلی بزرگ آمل برگزار می‌شود،  عنوان کرد: مراسم دیگری در شب جمعه با حضور گسترده مردم و شیفتگان علامه در این مکان اجرا می‌شود. 

امام جمعه آمل ادامه داد: همچنین در روز جمعه با برگزاری دعای ندبه و با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه وقت تهران در روز اربعین علامه ذوالفنون در مصلی بزرگ آمل به اجرا در می آید.

وی خاطرنشان کرد: عصر جمعه نیز از سوی خانواده علامه در زادگاه ایشان و در حسینیه ایرا برگزار می‌شود. 

مرتضوی با تاکید بر اینکه طی یک سال به فرارسیدن اولین سالگرد علامه برنامه‌های متعددی دستور کار است، گفت: جمع آوری مجموعه خاطرات علامه و ارتباط ایشان با مردم و نحوه زندگی علامه به شکل یک کتاب منتشر می‌شود و به همین منظور دبیرخانه مجموعه خاطرات علامه تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت مراسم ارتحال علامه حسن‌زاده آملی با بیان اینکه از مجموعه ۲۰۰ کتاب ایشان ۱۱۰ جلد کتاب ایشان به چاپ نرسیده است، یادآور شد: با موافقت خانواده علامه منزل مسکونی ایشان به عنوان مکان بنیادشناسی علامه حسن‌زاده آملی تبدیل می‌شود و مراحل ثبت آن در حال انجام است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا