مناطق آزاد

جزیره زیبای کیش متعلق به همه ایرانیان است / محدودیتی برای گردشگران نوروزی نداریم

جزیره زیبای کیش متعلق به همه ایرانیان است / محدودیتی برای گردشگران نوروزی نداریم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کیش ، بدنبال انتشار برخی از اخبار مبنی بر وجود محدودیت در ورود برخی خودروهای گردشگران نوروزی از جمله پراید و پیکان به جزیره کیش و القای این موضوع که بدلیل اینگونه محدودیت ها برخی از هموطنان عزیز نمی توانند به این جزیره زیبا و مرجانی سفر کنند با عکس العمل متفاوت سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مواجه شد که با ابراز تاسف نسبت به اینگونه موضع گیری های غیر منطقی گفت : ستاد تسهیل سفرهای نوروزی منطقه آزاد کیش دارای سخنگو می باشد و هرگونه خبر و یا اطلاعیه فقط از سوی این ستاد مرجعیت داشته و به هیچ عنوان ممکن محدودیتی در نوع خودروها وجود نداشته بلکه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی محدودیت ها را براساس تاب اوری جزیره اعمال می کند.

سعید پورزادی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های دولت سیزدهم جزیره در صدد هستیم کیش محلی برای تفریح و سفر همه ایرانیان باشد اضافه کرد: محدودیت های ورود خودرو به این جزیره بر اساس تاب اوری آن در صورتی اعمال می شود تعداد وسایل نقلیه بیش از ظرفیت معابر به کیش وارد شده باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: فعالیت ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی از سه ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت تمام برنامه ریزی ها برای میزبانی از گردشگران را بر مبنای افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته انجام داده است.

وی یادآور شد: در این راستا تعداد لندیگرافت های (شناورهای خودرو بر) از ۲۰ فروند سال گذشته به ۳۰ فروند، شناورهای مسافری از ۲ فروند با ظرفیت حدود ۶۰۰ مسافر به چهار فروند با ظرفیت حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر و افزایش سورت های پروازی در فرودگاه بین المللی جزیره با همکاری شرکت های هواپیمایی و صاحبان شناورهای بخش خصوصی نهایی شده است.

پورزادی با بیان اینکه امسال در کنار ارتقای کیفی خدمات اقامتی مسافران در هتل ها، ظرفیت پذیرش در این مراکز اقامتی نیز افزایش یافته ، افزود: شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش با راه اندازی سه کمپ خانوادگی، مجردین و ویژه خانواده های ایثارگران امکان اسکان سه هزار و ۷۶۰ خانواده در هر شبانه روز به صورت چادری در این جزیره فراهم کرده اند.

پورزادی حمل و نقل دورن شهری، ظرفیت تولید آب و برق مورد نیاز جزیره را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: افزایش ظرفیت پروازها، لندینگ کرافت‌ها و شناورهای مسافربری جزیره کیش برای استقبال از مهمانان نوروزی پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با تاکید بذ این نکته که جزیره کیش محلی برای تفریح و سفر همه ایرانیان است افزود : هیچ گونه محدودیتی برای ورود خودروهای مسافران نوروزی وجود ندارد و خبر منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها از سوی یکی از مجموعه‌های بخش خصوصی بوده است که شاید این خبرگزاری به گونه‌ای دیگر عنوان کرده است.

سعید پورزادی در پایان با اشاره به اهداف عالیه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد : شعار دولت سیزدهم این است که بتوانیم عدالت را ایجاد کنیم، ظرفیت گردشگری خوبی در جزیره کیش برای استقبال از مردم شریف ایران عزیز آماده شده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا