سلامت

۱۷ دی‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش برگزیده های ایران، با توجه به روند افزایشی و همچنین بازه زمانی واکسیناسیون درکشور، اما وضعیت شیوع سویه جدید اومیکرون در ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان رضایتبخش است، موضوعی که رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت نیز بر آن تاکید دارد اما معتقد است به همین خاطر واکسیناسیون و دریافت دز سوم واکسن باید در اولویت باشد .

سید محسن زهرایی در عین حال تاکید کرد: اگر واکسن دریافت کردیم نباید خیالمان راحت و در تجمعات شرکت کنیم. درصورتی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشیم، ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم. ویروس اومیکرون به گونه ای است که نمی توان دقیق اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه باید از همه ابزارهایی که می توانند به ما کمک کنند استفاده کنیم، گفت: یکی از بهترین آنها واکسن است؛ واکسن جایگزین اقدام دیگری نمی شود؛ واکسن جایگاه خود و دیگر پروتکل‌ها هم جایگاه خود را دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ نفر دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسید.

با وجود آمار بالای واکسیناسیون در کشور، اما همچنان گلایه ها از کم توجهی عده ای برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد و متخصصان و مسوولان هم بر این موضوع تاکید کرده اند که به دلیل شناسایی مواردی از اومیکرون در نقاط مختلف کشور، مردم هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در حالی که برخی از هموطنان با وجود سویه جدید اومیکرون از تزریق واکسن خودداری می کنند و آن را جدی نمی گیرند، از برخی شهرها و استانها اما خبر می رسد که تزریق واکسن به بالاترین حد خود رسیده است و مردم برای تزریق دز سوم نیز از هم سبقت می گیرند تا بتوانند در کنار کادر درمان به جامعه خدمت کنند و موجب نجات هموطنان خود شوند.

۱۷ دی‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در این شرایط از استان خوزستان خبر رسید که دبیر شورای سلامت اهواز ضمن تاکید بر ضرورت تزریق سه دُز واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفته است : ۱۵.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان تاکنون دُز دوم واکسن را تزریق نکرده اند که این موضوع جای نگرانی دارد.

امراله مردانی  اظهار داشت: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.

وی افزود: از این تعداد واکسن سه میلیون و ۱۴۷ هزار دُز در نوبت اول، ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار دُز نوبت دوم و ۴۱۳ هزار دُز در نوبت سوم تزریق شده است.

مردانی گفت: اکنون شرایط استان از نظر بیماری پایدار بوده لذا از افرادی که هنوز برای دریافت دُز دوم واکسن اقدام نکرده اند انتظار می رود هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی  نیز گفت: تاکنون ۱۱ درصد جمعیت هدف در استان، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این روند با سرعت در حال افزایش است.

دکتر علی افشانی  افزود: طبق آخرین آمار، ۲۹۱ هزار و ۹۱۶ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که البته حدود ۱۴ درصد دریافت کنندگان دز دوم در استان است.

وی اضافه کرد: با این آمار، به طور تقریبی از هر هفت نفری که دز دوم را دریافت کرده اند، یک نفر دز سوم را نیز تزریق کرده که امیدواریم این نسبت روز به روز بیشتر شود.

 روند پایدار بستری های کرونا در استان اردبیل تداوم  هم داشته و تعداد آنها در شبانه روز گذشته به ۱۰۴ نفر کاهش یافته است و دکتر علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان  گفت: از این تعداد بستری ۲۰ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  هم  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز منتهی به شانزدهم دی‌ماه ۴۰ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

 مهدی مصری  اظهار داشت: ۳۳ تَن از این افراد تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.

وی همچنین ترخیص ۲۹ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه هیچ مورد فوتی کرونا مثبت نداشتیم.

مصری کل بیماران کرونایی که در حال حاضر در مراکز درمانی قم بستری هستند را ۸۴ تَن ذکر کرد و گفت: ۹ تَن از این افراد به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

 اما طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، هم‌اکنون ٧٣ بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند. 

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۵ تا ۱۶ دی، تعداد ۷۹ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ نفر بستری شدند و در این مدت، آزمایش کرونای ۴۱ نفر در استان مثبت اعلام شد. 

همچنین  بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۵۱ بیمار جدید به ۲۷۰ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باخت.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز  با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کرونا در استان نداشتیم ، گفت : در این مدت ۱۵ بیمار بدحال کووید۱۹ بستری شدند.

دکتر شهرام صیادی  گفت : اکنون ۱۲۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

۱۷ دی‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۱۳۶ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۱۵ نفر بیشتر است که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هفت نفر آنها وخیم است.

«مهدی محمدی» با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه هیچ موردی از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان ۲ هزار و ۹۳۲ نفر روز گذشته (چهارشنبه) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: موردی از مرگ کرونایی طی شبانه روز اخیر در استان مرکزی ثبت نشده است.

 دکتر سید «محمد جمالیان»، افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی، ۳۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع بیماران شناسایی شده در استان، هیچ موردی در بیمارستان‌ها بستری نشدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته ۲۸ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۶۶ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ نفر از مبتلایان در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید کرونا در هرمزگان ثبت نشده، افزود: مجموع قربانیان کرونا در اسان همان دو هزار و ۴۵۸ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در خبری اعلام کرد: تاکنون ۸۳.۵ درصد افراد بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

عباسعلی درستی  اظهار کرد: دریافت مرحله اول واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی به ۸۳.۵ درصد رسیده که البته به کندی پیش می‌رود؛ واکسیناسیون مرحله سوم واکسن کرونا نیز برای افراد بالای ۱۸ سال این استان نیز به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.

از اردبیل هم خبر رسید که سومین روز بدون فوتی کرونا در استان طی شبانه روز گذشته رقم خورد و در همین مدت تعداد بستری‌ها در بیمارستانها نیز به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافت.

 ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل روز جمعه اعلام کرد که با سپری شدن شبانه روز بدون فوتی کرونا که برای بیست و چهارمین بار در دو ماه گذشته رقم خورد،  تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در استان همچنان در تعداد  ۲ هزار و ۶۱۸ نفر ثابت ماند.

این ستاد افزود: در شبانه روز گذشته ۲۱ نفر مبتلا به کووید _ ۱۹ در بیمارستان بستری شده و ۲۸ نفر با بهبود نسبی از مرکز درمانی ترخیص شده و در نتیجه تعداد بستری های کرونا به ۹۷ نفر کاهش یافت.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین هم خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار کرونایی در استان قزوین فوت نکرده است.

 عبدالله دیدبان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفتند و ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا  پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شدند.
وی اظهار داشت : در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۲۶ بستری جدید هستند.

فوت ۱۹ نفر بر اثر کرونا

 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر رسید.

این در شرایطی است که پس از ۲۲ ماه، مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی به کمتر از ۲۰ نفر رسیده و آخرین بار ۱۶ اسفند سال ۹۸، تعداد مرگ و میر روزانه کمتر از ۲۰ و معادل ۱۷ نفر بوده است.

همچنین در شبانه روز گذشته در ۲۲ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۴ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا