علمی و فناوری

بیرون کشیدن یک ابزار عجیب نیم میلیون‌ ساله از دل خاک/ عکس

بیرون کشیدن یک ابزار عجیب نیم میلیون‌ ساله از دل خاک/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، محققان گفتند که آثار برش ابزار سنگی روی چوب نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه دو کنده را شکل داده و به هم متصل کرده‌اند تا ساختاری بسازند که احتمالاً شالوده یک سکو است. این اولین شواهد دال بر ساخت عمدی کنده‌ها برای قرار گرفتن در کنار هم است، زیرا شواهدی مبنی بر استفاده انسان از چوب به استفاده از آن برای ساختن آتش، چوب و نیزه محدود شده بود.

چوب به ندرت در مکان‌های باستانی یافت می‌شود زیرا معمولاً پوسیده و ناپدید می‌شود. با این حال، سطح بالای آب دائمی در آبشار کالامبو این نمونه گرانبها را حفظ کرد. این یافته همچنین این دیدگاه را که انسان‌های عصر حجر کوچ نشین بوده‌اند به چالش می‌کشد. در کالامبو، این انسان‌ها منبع آب پایدار و غذای کافی برای ساکن شدن و ساختن سازه‌های دائمی داشتند.

انسان‌های عصر حجر از چوب ابزار می‌ساختند!/ عکس

لری برهام، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت:« این یافته طرز فکر من را در مورد اجداد اولیه ما تغییر داده‌است. برچسب “عصر حجر” را فراموش کنید، آنها چیزی جدید و بزرگ از چوب ساختند. آنها از هوش، تخیل و مهارت‌های خود برای خلق چیزی استفاده کردند که قبلاً ندیده بودند.»

چوبی که در زامبیا یافت شد، خیلی قدیمی بود که نمی‌توان مستقیماً با استفاده از تکنیک‌های کربن رادیویی تاریخ‌گذاری کرد. در عوض، محققان دانشگاه لیورپول و دانشگاه Aberystwyth از تکنیکی به نام تاریخ‌گذاری لومینسانس استفاده کردند.

جف دالر، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت:« این روش به محققان اجازه می‌دهد تا در زمان بسیار دورتر بروند و «نگاهی اجمالی به تکامل انسان» ارائه می‌دهند. دالر با استفاده از قدمت لومینسانس دریافت که این سازه ۴۷۶۰۰۰ سال قدمت دارد. آنها همچنین قدمت چهار ابزار چوبی یافت شده در این منطقه (مانند گوه) را ۳۲۴۰۰۰ سال تعیین کردند.»

منبع: zmescience

  • بیشتر بخوانید:

  • ترک‌ها به جای پراید این خودرو را سوار می‌شوند/ عکس

  • غبار سیاه بر روی گنج گران‌بهایی که از فضا به زمین آمد!

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا