کرمانشاه

دادستان: فقط مطالبات ۹۴ نفر از پرونده «گلیم و گبه» باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، نهم آبان سال ۹۵ بود که خبری مبنی بر دستگیری فردی کلاهبردار در پرونده موسوم به فرش و گبه کرمانشاهان بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. پرونده‌ای که ماهیت و روش کلاهبرداری آن قدیمی و تکراری، اما بسیار فریبنده بود. روشی که به مردم پیشنهاد دریافت سودهای کلان می‌دهد و از این طریق سرمایه‌های زیادی از مردم کلاهبرداری می‌شود.

فرد کلاهبردار با انجام مقدماتی کار خود را با تولید فرش و گبه آغاز و پس از مدتی با نصب و پخش اطلاعیه‌‎ در سطح شهر با عنوان اعطای سود زیاد مشارکتی، با این کار سود ۷۲ درصد را به مردم پیشنهاد داده است. این شخص مردم را با این سودهای کلان به نوعی وسوسه کرده و آن‌ها نیز به وی اعتماد می‌کنند و هر چه پول داشته‌اند را برای دریافت سودهای کلان نزد این فرد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پرونده‌ای که در آن ارقام ۱۷۰ میلیارد تومان، ۲۵۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیارد تومان و ارقامی این چنینی مبلغ کلاهبرداری متهم آن بود و حجم زیادی از شکایت شکات را به همراه داشت.

در این پرونده ۲۳۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان پول توسط متهم از ۱۳ هزار و ۶۳ نفر کلاهبرداری شده بود که به گفته شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه طی حدود پنج سال گذشته بخش اعظم طلب این شکات پرداخت شده است.

وی افزود: در این راستا طی چند مرحله با فروش اموال متهم، پرداخت‌هایی به شکات شد و طلب تعداد زیادی از آن‌ها را تسویه کردیم، اما طلب بیش از ۲۳۷ نفر از آن‌ها باقی مانده بود که اکنون نیز طلب ۱۴۳ نفر از این افراد پرداخت شد.

دادستان کرمانشاه میزان پرداختی این مرحله از طلب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان را حدود ۷.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۴ مالباخته دیگر مانده‌اند که تلاش داریم با فروش اموال بجای مانده ناچیزی که از متهم در دست داریم، طلب این مالباختگان را هم پرداخت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف چند ماه  آینده طلب باقی مالباختگان هم پرداخت شود و این پرونده بزرگ کلاهبرداری پس از پنج سال به‌طور کامل بسته شود.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا