علمی و فناوری

انتشار اولین عکس رسمی از مدل جدید ایکس باکس

انتشار اولین عکس رسمی از مدل جدید ایکس باکس

اسناد دادگاه مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نشان می‌دهد که غول ردموندی در حال کار روی مدل جدید ایکس باکس سری ایکس است و این کنسول را در سال ۲۰۲۴ با طراحی و قابلیت‌های متفاوت رونمایی می‌کند.

ورج که به اسناد دادگاه دسترسی پیدا کرده، می‌گوید مدل جدید Xbox Series X طراحی مدور دارد و بدون دیسک‌درایو روانه‌ی بازار می‌شود. اسناد محرمانه‌ی مایکروسافت نشان می‌دهند کنسول جدید این شرکت دو ترابایت حافظه ذخیره سازی دارد و در بخش جلویی از درگاه USB-C با توانایی انتقال انرژی پشتیبانی می‌کند و به «کنترلر کاملاً جدید و درگیرکننده» مجهز است. ایکس باکس سری ایکس در حال حاضر از یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌گیرد.

انتشار اولین عکس رسمی از مدل جدید ایکس باکس

کنترلر جدید ایکس باکس که با کدنام Sebille شناخته می‌شود، احتمالاً قبل از پایان سال امسال معرفی می‌شود. این کنترلر به حسگر شتاب‌سنج برای پشتیبانی از ژیروسکوپ مجهز خواهد بود. کنترلر Sebille طراحی دورنگ دارد و مستقیماً به سرورهای ابری متصل می‌شود. این کنترلر از بلوتوث ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند و به فناوری ارتباطی Xbox Wireless 2 مجهز خواهد بود.

مایکروسافت می‌گوید کنترلر جدید ایکس باکس سیستم بازخورد هپتیک و «سیستم هپتیک VCA در نقش اسپیکر» خواهد داشت. این کنترلر به دکمه‌های کم‌صداتری مجهز می‌شود و از باتری قابل‌شارژ و قابل‌تعویض استفاده می‌کند. جوی‌استیک‌های آنالوگ کنترلر جدید، ساختار ماژولار خواهند داشت.

مایکروسافت قصد دارد استانداردهای وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵٫۲ را به ایکس باکس سری ایکس جدید اضافه کند. این کنسول پردازنده‌ی ۶ نانومتری خواهد داشت تا مصرف انرژی کمتری داشته باشد (همزمان، توان منبع تغذیبه ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند). این تراشه پرهزینه‌تر است، اما قیمت CPU و قیمت گرافیک جدید روی قیمت ایکس باکس سری ایکس جدید اثر نمی‌گذارد؛ اسناد نشان می‌دهند که قیمت کنسول بازی موردبحث همچنان ۴۹۹ دلار خواهد بود. به قیمت دسته بازی جدید مایکروسافت اشاره نشده است.

انتشار اولین عکس رسمی از مدل جدید ایکس باکس

مایکروسافت نقشه‌ی راه کنسول و کنترلر جدید ایکس باکس را نیز در اسناد دادگاه منتشر کرده است. در اسلاید جدید، شاهد مدل یک ترابایتی جدید ایکس باکس سری اس نیز هستیم. مایکروسافت اخیراً مدل مشکی ایکس باکس سری اس را عرضه کرده و ظاهراً قصد دارد سال آینده‌ی میلادی مدل دیگری با وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵٫۲ عرضه کند. آن مدل نیز به کنترلر جدید مجهز خواهد بود.

بر اساس اسناد دادگاه، مایکروسافت فعلاً تصمیم دارد که ایکس باکس سری اس جدید را سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳) و ایکس باکس سری ایکس جدید را نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار کند.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا