فرهنگ و هنر

جشنواره «بچه زرنگ» راه اندازی شد/ فراخوان برای مدارس

جشنواره «بچه زرنگ» راه اندازی شد/ فراخوان برای مدارس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، حامد علامتی درباره جشنواره‌ای که قرار است همزمان با شروع مدارس به همت کانون راه اندازی شود بیان کرد: به فصل شروع مدارس نزدیک می شویم و کانون هم خود را موظف می‌داند که برای دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان برنامه ریزی ویژه‌ای جهت ایام شروع سال تحصیلی داشته باشد، لذا از آنجا که یکی از نیازهای اصلی کودکان و نوجوانان امروز را برخورداری از نشاط و شادی می‌دانیم، پس باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که همزمان هم شادی و نشاط کودکی را تقویت کنیم و هم بتوانیم با فرهنگسازی صحیح، فرزندانمان را به سمت مفاهیم انسانی سوق دهیم.

وی اضافه کرد: براساس الگوهای تربیتی، نیاز است تا مفاهیمی مثل احترام به والدین، تلاش برای اهداف، توجه و دغدغه نسبت به محیط زندگی و مفاهیمی مثل حفظ محیط زیست، خودباوری و دغدغه‌های این چنینی را به کودکان و نوجوانان آموخت و اگر بخواهیم که این فرهنگسازی موثر واقع شود، باید با عبور از شیوه‌های مستقیم گویی و سنتی، به سمت شیوه‌های موثرتر برویم و از طریق منابع عظیم فرهنگی و هنری که اندوخته ماست، از سینما و موسیقی گرفته تا ادبیات و… بهره‌گیری کنیم تا قدم موثری برداشته باشیم.

مدیرعامل کانون با اشاره سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که کانون برای تولید آثار پویانمایی داشته عنوان کرد: بر اساس نکاتی که عرض شد و با توجه به اینکه «بچه‌زرنگ» به عنوان اولین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با آغاز سال تحصیلی آماده اکران می‌شود، با شروع به کار مدارس بنا داریم جشنواره‌ای با تکیه بر انیمیشن «بچه زرنگ» برای کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم. جشنواره‌ای که فضایی فراهم می‌کند تا دانش آموزان با توجه به تنوع استعدادهایشان در رشته‌های مختلف که به طور جزئی در فراخوان شرح آن داده می‌شود، در مسابقاتی شرکت کنند و از رهگذر این اتفاق به نوعی با مفاهیم انسانی فیلم «بچه زرنگ» همراه شوند.

علامتی با اشاره به محورهای مختلف جشنواره در حوزه عکس، فیلم اظهار کرد: موعد جشنواره و رشته های آن که در راستای توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت های هنری کودکان و دانش آموزان سرزمین مان است به زودی اعلام خواهد شد.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه هنرپویا» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که با همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از جوانان هنرمند ایران در گروه هنرپویا ساخته شده است.

علامتی در حاشیه بازدید از غرفه «بچه زرنگ» در نمایشگاه «ایران نوشت» این سخنان را مطرح کرد. انیمیشن «بچه زرنگ» از روز سه شنبه ۲۱ شهریور در نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است و تا دوم مهر فعالیت دارد.

۲۴۵۲۴۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا