فرهنگ و هنر

اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از روابط عمومی این جشن، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، علی اوسیوند، مرضیه برومند، اکبر عبدی، رضا ایرانمنش، پرویز شیخ‌طادی، هوشنگ توکلی، محمدرضا شرف‌الدین و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند. حسن سلطانی مجری رسانه ملی اجرای این مراسم را برعهده داشت.

دومین جشن مهر سینمای ایران، امسال از ۲۶ شهریور به همت سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شعار اخلاق، آگاهی و امید آغاز به کار کرد و در یک بازه زمانی ۱۵ روزه به میزبانی تمامی استان‌های کشور برگزار شد.
در این مراسم و در بخش تجلیل از هنرمندان برگزیده استانی، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی به قربانعلی طاهرفر کارگردان از استان آذربایجان شرقی، بیژن رحمتی فیلمساز از استان آذربایجان غربی، فرهاد قائمیان بازیگر از استان اردبیل، اردلان محمدی فیلمساز از استان اصفهان، محمدعلی عسگری کارگردان از استان البرز، مهدی نورمحمدی فیلمساز از استان ایلام، حسین صافی فیلمساز از استان بوشهر، رامبد رفیعی بازیگر از استان تهران، فریدون نجفی کارگردان از استان چهارمحال و بختیاری و محمد مهربان مدیر آموزشگاه آزاد سینمایی از استان خراسان جنوبی اهدا شد.

اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

همچنین در این مراسم، رضا زاده فخار کارگردان از استان خراسان رضوی، نوح امانی فیلمساز از استان خراسان شمالی، امید مدحج فیلمساز از خوزستان، محسن قهرمانی مدیر جلوه های ویژه از استان زنجان، محمد شکیبا طراح صحنه از استان سمنان، سیمین سرابندی مستندساز از استان سیستان و بلوچستان، مهدی فقیه منفرد بازیگر از استان فارس، محمد برادران مدیرجلوه های ویژه از استان قزوین، احمدرضا داوری خلج فیلمساز از استان قم، عدنان زندی کارگردان از استان کردستان، عباس بلوچی فیلمساز از استان کرمان، علیرضا فرخی فیلمساز استان کرمان جنوب، محمد پیری فیلمساز از استان کرمانشاه، سید رضا محقق تهیه کننده از استان کهکیلویه و بویر احمد و مصطفی ربانی کارگردان از استان گلستان، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی را دریافت کردند.
نادر معصومی نیک قلب فیلمساز از استان گیلان، فرود عوض پور فیلمساز از استان لرستان، یاسر طالبی کارگردان از استان مازندران، محمد طالبی فیلمساز از استان مرکزی، محمود شهبازی کارگردان از استان هرمزگان، امیر سماواتی تهیه کننده از استان همدان و محسن عباسی سرچشمه فیلمساز از استان یزد از دیگر برگزیدگان استانی در دومین جشن مهر سینمای ایران بودند.

در ادامه مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز عدالت فرهنگی شعار ما نیست، گفت: عدالت فرهنگی کارنامه ما در حوزه فرهنگ و هنر است و اهالی سینما روزهای پرشکوه‌تری را تجربه خواهند کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن مهر سینمای ایران خبر داد: اختصاص سرانه یک میلیاردی برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی

اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

همچنین در این مراسم معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی تاکید کرد: جشن مهر سینمای ایران، راهی برای کشف استعدادهای نو و به منظور تقدیر از هنرمندان استانی است که امکان دیده شدن ندارند.
قادر آشنا همچنین با تقدیر و تشکر از مدیران استانی،‌ ستاد اجرایی، وزیر و معاون سینمایی برای برگزاری جشنی شایسته در سطح استانها و با اشاره به اینکه اهداف مهر سینمای در جمع مدیران استانی به منظور برجسته سازی روز ملی سینمای ایران از ۲۱ شهریور شکل گرفت، گفت: استفاده از ظرفیت تمام سینماگران استانی و تجلیل از آنها، در راستای سیاست‌های دولت و در امتداد ۲۲ سفر استانی وزیر، آنچنان مهم بود که وزیر فرهنگ جلسه شورای عالی سینما را در شب پیش از روز ملی سینما(۲۱ شهریور) برگزار کرد.
وی با تاکید بر اینکه جشن مهر سینما با هدف کمک به کشف استعدادهای جدید و به منظور تقدیر از هنرمندان استانی است که امکان دیده شدن ندارند برگزار شده، اظهار داشت: در جشن مهر سینمای ایران از سینماداران، تهیه کنند گان، سینما داران و بازیگران و… تجلیل شده است.
وی با بیان اینکه اردیبهشت اولین جلسه پیرامون برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران تشکیل و شورای سیاست گذاری شکل گرفت، گفت: هر استانی به فراخور شرایط خود این جشن را برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال جشن مهر سینمای ایران در ۳۱ استان برگزار شده گفت: این جشن در استان اصفهان به دلیل همزمانی با جایزه مصطفی با تاخیر برگزار می شود، در این مراسم از ۶۳ پیشکسوت استانی، ۵۸ ایثارگر، ۴۱ فیلنامه نویس، ۴۷ تصویربردار، ۳۴ تهیه کننده، ۱۸ آموزشگاه‌دار تقدیر شد و در نهایت از ۳۱ برگزیده به صورت ملی تقدیر خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد: در این جشن از استانداران برگزیده و وزیر نفت به دلیل همراهی همه جانبه از برگزاری جشن تقدیر خواهد شد.
آشنا درباره دلیل نامگذاری این جشن به نام جشن مهر سینمای ایران توضیح داد: اولین دلیل اینکه این جشن در روز ۲۱ شهریور، همزمان با جشن روز ملی سینما آغاز شد و از طرفی “مهر” به منزله شکوفایی علم و دانش، همزمان با شروع ایام تحصیل در نظر گرفته شده است.
وی تأکید کرد: این جشن، جشن مهرورزی حول محور سینماست و خوشحالم این اتفاق عینیت بخشیده شده و در زیر یک سقف حضور پیدا کرده ایم.
در ادامه رئیس سازمان سینمایی کشور از تخصیص اعتبار ۱۸۰ میلیاردی برری تجهیز دفاتر سینمای جوان خبر داد.
محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: خیلی خوشحالم که امشب در کنار هنرمندان استانی، استانداران، معاونان وزیر، نمایندگان مجلس و وزیر نفت که همیشه همگام و همراه سینما بودند، حضور دارم.
وی افزود: شاید سالیان سال بود با حضور هنرمندان شهرستانی چنین مراسمی در تهران ندیده بودم، به همین جهت از تمامی معاونان سازمان سینمایی برای شور و نشاطی که در سراسر کشور ایجاد کردند، تشکر می کنم.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ما در عرصه استانی، ملی و بین‌المللی طرح‌ها و برنامه‌های خوبی داریم، گفت: برخی از این برنامه‌ها اجرا شده و برخی دیگر در حال اجراست.
خزاعی با اشاره به مشکلاتی که در استان‌ها وجود داشته، گفت: در همین راستا و برای مرتفع کردن این مشکلات برنامه‌ای ۱۴ گانه را مدون کردم.
وی با اشاره به برنامه‌های سازمان سینمایی برای استان‌ها گفت: افزایش حمایت از فیلم کوتاه مستند و سینمایی و تجهیز دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تخصیص اعتبار تا پایان سال از جمله برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی است.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استانی در مناطق محروم، آموزش رایگان سینمای جوان برای ۲۰ استان پس از ۲۰ سال، تأسیس ۱۱۰ کتابخانه تخصصی در حوزه سینما و حل مشکل مسکن هنرمندان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های سازمان سینمایی است.
خزاعی تدوین آیین‌نامه‌های استانی و حل مشکل کارگردانان و تهیه‌کنندگان استانی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: آموزش آنلاین و آفلاین فیلمسازی و مستندسازی، تأسیس امور استان‌ها و راه‌اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه به دنبال حل مشکلات هنرمندان در صندوق هنر هم هستیم.
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در پایان به عهدی که با سینماگران ملی استانی و بین‌المللی بستیم، پایبندیم، سینمای ما سینمای پرمخاطبی است و در همین سه‌شنبه‌ای که گذشت، یکی از پرمخاطب‌ترین روزهای سینما را داشتیم که امیدواریم این روال ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

دومین جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان برگزار شد

سینما پس از انقلاب یواشکی بود/ در تشکیل خانه سینما انوار گفت اینها پررو می‌شوند/سخنان امام (ره) حکم اعدام سینما را ملغی کرد!

اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

تقدیر از هنرمندان پیشکسوت در دومین جشن مهر سینمای ایران

لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به همراه هدیه نقدی به «عبدالله علیخانی» تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم، «قاصد اشرفی» سینمادار پیشکسوت سینمای ایران، «هوشنگ توکلی» بازیگر پیشکسوت، «رضا صفایی‌فر» بازیگر سینما و «رضا ایرانمنش» هنرمند ایثارگر اهدا شد.
همچنین تندیس ویژه دومین دوره جشن ملی «مهر سینمای ایران» به «جواد اوجی» وزیر نفت به دلیل تفقد و توجه به حوزه فعالیت‌ها، تولیدات و توسعه زیر ساخت‌های سینمایی اهدا شد.
در این مراسم و در بخش مستندسازان برتر لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی به محمدرضا خوش‌فرمان مستندساز استان تهران، به دلیل استمرار در روایت فرهنگ‌های بومی کشور، به ویژه استان سیستان و تعامل با مراکز تولید و فیلم‌سازان و جشنواره‌ها تعلق گرفت.
همچنین لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی به مسعود زارعیان مستندساز استان خراسان رضوی به‌ دلیل فعالیت مستمر و به کارگیری ظرفیت و مسائل استان خراسان در روایت تولید فیلم مستند و آموزش نیروهای مستعد جوان در سال‌های اخیر اهدا شد.
در این مراسم لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به بهروز نورانی پور مستندساز استان تهران به دلیل حضور موفق در فعال کردن ظرفیت‌های مسئله محور در سینمای مستند و حضور دائمی و موفق در عرصه تولید و جشنواره‌های داخلی و خارجی تعلق گرفت.

تقدیر از انیماتورهای برتر در دومین جشن مهر سینمای ایران
در دومین جشن مهر سینمای ایران از انیماتورهای برتر سینمایی تقدیر شد.
در آئین اختتامیه این رویداد سینمایی، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به همراه هدیه نقدی به محمد خیر اندیش انیماتور برگزیده از استان تهران، به عنوان مدرس موفق سینمایی، طراح موفق کاراکتر و مبانی انیمیشن و کارگردان دو فیلم سینمایی – پویانمایی «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» رسید.
همچنین عباس عسگری انیماتور برگزیده از استان کرمان، فعال در حوزه انیمیشن و تولید فیلم بلند انیمیشن «لوپتو» با همکاری هنرمندان استان کرمان، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به همراه هدیه نقدی را از آن خود کرد.
وی حضور موفقی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان داشته و پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری را دریافت کرده است.
در این مراسم محبوبه کلایی انیماتور برگزیده از استان قم و فعال در حوزه انیمیشن هم موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به همراه هدیه نقدی شد.

تقدیر از فیلمسازان کوتاه برتر در دومین جشن مهر سینمای ایران

در بخش تقدیر از فیلمسازان کوتاه برتر، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران، به همراه هدیه نقدی به محمد پایدار فیلمساز انقلابی و موفق در حوزه فیلم کوتاه و ساخت تیزرهای فرهنگی تقدیم شد.
وی حضور موفقی در جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم «نوشابه مشکی» داشت که منجر به کسب جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.
همچنین محمد ثریا فیلمساز استان یزد در حوزه فیلم کوتاه به دلیل حضور مستمر در پشت صحنه سینما، حضور فعال و موفق در جشنواره سی و نهم فیلم کوتاه تهران، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران را از آن خود کرد.
وی با فیلم «برنو»با فضای بومی‌گرایی موفق به کسب سیمرغ بلورین چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.
همچنین در این بخش مسعود دهنوی، فیلمساز انقلابی و فعال در حوزه فیلم مستند برگزیده شد.
وی فیلم موفق «سفر دور دنیای ناو گروه دریایی ارتش» و حضور فعال در جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلمی تأثیرگذار با موضوع روحانیت را در کارنامه خود دارد.

مدیران برگزیده انجمن سینمای جوانان ایران معرفی شدند

در آیین اختتامیه دومین جشن مهر سینمای ایران، مدیران برگزیده انجمن سینمای جوانان ایران معرفی شدند.
در همین راستا لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران به همراه هدیه نقدی به محمدتقی عسگری مدیر دفتر انجمن سینمای جوان تهران، سیدوحید حسینی مدیر برگزیده دفتر انجمن سینمای جوان مشهد و سیدمرتضی احمدی، مدیر دفتر انجمن سینمای جوان اصفهان اهدا شد.

۵۷۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا