سیاسی

انتقاد پزشکیان از ورود اتباع غیر مجاز افغانستانی به ایران؛ وقتی غیرقانونی وارد کشور شدند، خواب بودید؟

انتقاد پزشکیان از ورود اتباع غیر مجاز افغانستانی به ایران؛ وقتی غیرقانونی وارد کشور شدند، خواب بودید؟

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درخصوص ساماندهی اتباع غیر مجاز و غیر قانونی افغانی در کشور گفت: در هیچ جای دنیا ورود و خروج افراد بی‌حساب و کتاب نیست. شما به این شکل نمی‌توانید در عراق و آذربایجان یا ارمنستان زندگی کنید! بلکه باید ویزا و اقامت دریافت کنید. حاکمیت وظیفه دارد برای افرادی که به داخل کشور می‌آیند مجوز صادر کند. چند روز، کجا و به چه صورتی در کشور اقامت دارند اما در رابطه با افغانی‌ها بسیار بی حساب کتاب رفتار شده است و همان‌طور نیز افزایش پیدا می‌کنند و کنترلی نیز صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: به این شدت نباید مرزهای ما رها باشد و سوال اینجاست و از کمیسیون امنیت ملی باید پرسید؛ که چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و اتباع ویزای ورود ندارند، تمدید نمی‌کنند و مدت زمانی که اقامت دارند مشخص نیست!

پزشکیان گفت: این اتفاقات در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد. کارهای صورت گرفته خلاف قانون است و هیچ کسی نمی‌تواند به سادگی و بدون پاسپورت وارد شود. وزارت کشور متولی این امر است زیرا می‌تواند از نهادهای امنیتی ورود و خروج را کنترل کند.

پزشکیان گفت: ما روبه روی کسی نمی‌ایستیم و می‌گوییم هر فرد در تمام دنیا مجوز عبور دارند آیا ما به راحتی می‌توانیم به آذربایجان یا ارمنستان برویم؟! وقتی این افراد وارد کشور شدند، آیا سیستم‌های امنیتی خواب بودند؟!

پزشکیان گفت: چرا با کسانی که تخلف کردند و وارد شدند برخورد نمی‌شود؟ کسی نمی‌گوید که با افغان‌ها دشمن هستیم بلکه ما با آن‌ها هم زبان بوده و یک مملکت بودیم. مسئله اصلی داشتن مجوز است که آن‌ها نداشته و ساکن می‌شوند و شروع به بنگاه داری و اشتغال می‌کنند.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا