اخبار روز

جزئیات دستگیری اعضای شبکه تروریستی/ بازداشت ۲۸ مرتبط دیگر/ ‌شیمی‌دان داعشی که بمب می‌ساخت‌‌

جزئیات دستگیری اعضای شبکه تروریستی/ بازداشت ۲۸ مرتبط دیگر/ ‌شیمی‌دان داعشی که بمب می‌ساخت‌‌

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ارومیه، ‌روز گذشته وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و دستگیری ۲۸ تروریست خبر داد که ۱۵ نفر از این افراد در استان آذربایجان غربی دستگیر شدند.

ناصر عتباتی درباره جزئیات دستگیری ۱۵ نفر از افرادی که قصد عملیات تروریستی در تهران را داشتند، اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اقدامات تروریستی با گزارش اداره‌کل اطلاعات استان تشکیل و به دادگستری استان آذربایجان غربی ارجاع شد.

۱۵ تروریست در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند/ همراهی تروریست‌ها با ‌تکفیری‌ها در سوریه

وی افزود: طبق گزارش‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده است و با داعش زمانی در سوریه و عراق مستقر بودند، همکاری داشت، با هدایت نیرو‌های داعش اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن‌ها در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی می‌کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: اعضای این گروه با هماهنگی‌های انجام‌شده، اقدام به ساخت تله‌های انفجاری، بمب، جلیقه انفجاری و انتحاری که ریموت‌های تایمر موبایلی به‌روی آن‌ها نصب شده بود، کرده بودند تا در شروع مدارس و مناسبت‌های پرتجمع عملیات تروریستی انجام دهند.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات فنی و مفصلی که توسط بازپرس و اداره اطلاعات انجام شد نفرات مرتبط و سرشاخه‌های اصلی شناسایی و ۱۵ نفر در استان آذربایجان غربی دستگیر شدند.

عتباتی ابراز کرد: همچنین یکی از عوامل اصلی که قصد داشت بخشی از مواد منفجره را به تهران منتقل کند در یکی از شهرستان‌های استان البرز شناسایی شد و طی نیابتی که داده شد مأموران واجا وارد عمل شدند و در یک عملیات بسیار سنگین و پیچیده و قبل از اینکه عملیات انتحاری و انفجاری رخ دهد، این فرد را دستگیر کردند، در این عملیات دو نفر از نیرو‌های واجا مجروح شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان حاضر ۲۸ نفر مرتبط با این گروه تروریستی در کل کشور دستگیر شده‌اند و از متهمان مقدار قابل‌توجهی سلاح کمری، مهمات، اقلام انفجاری و بمب‌های آماده انفجار کشف شده است. پرونده این متهمان به دادگاه انقلاب ارومیه ارسال شده است و متهمان با قرار بازداشت در زندان هستند و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

عتباتی تأکید کرد: استان آذربایجان غربی به‌عنوان یکی از استان‌های مهم در حوزه تأمین امنیت کل کشور کنار نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی تلاش می‌کند و مسئولان استان خود را برای تأمین امنیت متعهد می‌دانند و شاهد مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در این استان هستیم.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا