اخبار روز

برتری ایران برابر امارات با دست بیرانوند و پای طارمی/ دیدار با سوریه در یک هشتم نهایی + فیلم

برتری ایران برابر امارات با دست بیرانوند و پای طارمی/ دیدار با سوریه در یک هشتم نهایی + فیلم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در سومین بازی مرحله خود در گروه C جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. مهدی طارمی در دقایق ۲۶ و ۶۵ گلزنی کرد تا پای او هم در این تورنمنت به گل باز شود. تک گل امارات را یحیی الغسانی در دقیقه ۳+۹۰ به ثمر رساند. ضمن اینکه علیرضا بیرانوند در دقیقه ۶۴ پنالتی الغسانی را مهار کرد تا نقشی مهم در این برتری داشته باشد.

بدین ترتیب تیم ایران با ۹ امتیاز از سه بازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در این مرحله رودرروی سوریه قرار خواهد گرفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (۴۵- رامین رضاییان)، سامان قدوس (۶۶- امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی (۶۶- محمد محبی)، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (۶۶- علیرضا جهانبخش) و سردار آزمون (۸۷- رضا اسدی).

ترکیب امارات: خالد عیسی، زاید سلطان، خالد الظنحانی، خالد الهاشمی (۷۴- عبدالله ادریس)، بدر ناصر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی (۵۷- کایا کاندو) عبدالله رمضان، ماجد راشد (۸۵- عبدالله حمد)، علی صالح (۸۵- فایبو لیمان) و یحیی الغسانی.

داور: تانتاشف ایلگیز از ازبکستان

دقیقه ۱۸: ارسال توپ از نقطه کرنر با ضربه سر سردار آزمون همراه شد که توپ مهاجم ایران از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: توپ سامان قدوس به دست بازیکن امارات برخورد کرد و بازیکنان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند اما با تصمیم کمک داور و همچنین بازبینی تصاویر VAR ‌مشخص شد که قدوس در آفساید بوده است.

دقیقه ۲۴: پاس عمقی به مهدی طارمی رسید و مهاجم تیم ملی توپ را از بالای سر دروازه‌بان امارات به سمت دروازه فرستاد ولی در لحظه آخر مدافعان امارات توپ را دفع کردند.

دقیقه ۲۶:همکاری سردار آزمون و مهدی طارمی یکبار دیگر در خط حمله تیم ملی جواب داد و آزمون با پاسی زیبا توپ را از بالای سر مدافع امارات به طارمی رساند تا این بازیکن قفل دروازه امارات را باز کند و اولین گلش را در این تورنمنت به ثمر برساند.

.

دقیقه ۳۳: ارسال توپ از احسان حاج‌صفی با ضربه سر علی قلی‌زاده تبدیل به گل دوم ایران شد اما در بازبینی صحنه با VAR مشخص شد که قلی‌زاده در لحظه ارسال توپ در منقطه آفساید بوده است.

 

.

 

دقیقه ۴۱: صادق محرمی با تکل روی بازیکن امارات اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.

دقیقه ۴۵: در ادامه مصدومیت‌های سریالی بازیکنان ایران، صادق محرمی به دلیل آسیب‌دیدگی شدید جای خود را به رامین رضاییان داد.

 

.

دقیقه ۵۱: شوت روی پای آزمون از کنار دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: طحنون الزعابی با خطا روی سعید عزت‌اللهی با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۵۸: شوت حارب عبدالله به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: محمدحسین کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و بعد از بازبینی تصاویر از سوی داور و VAR به سود امارات پنالتی گرفته شد.

دقیقه ۶۴: یحیی الغسانی پشت توپ ایستاد که ضربه او را علیرضا بیرانوند گرفت تا کار همچنان به سود ایران پیش برود.

.

دقیقه ۶۵: یورش بازیکنان ایرانی به سمت دروازه امارات باعث شد مدافع این تیم در دادن پاس اشتباه کند و سردار آزمون با توپ‌ربایی آن را به طارمی رساند تا مهاجم ایران برای دومین بار دروازه امارات را باز کند.

.

 

دقیقه ۶۷: پاس عمقی به آزمون رسید و این بازیکن دروازه امارات را باز کرد اما کمک داور پرچمش را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه ۷۶: پاس زمینی علی قلی‌زاده به محوطه جریمه امارات توسط مدافع این تیم دور شد.

دقیقه ۸۱: توپ دیگری به محوطه جریمه امارات ارسال شد که ابتدا ضربه چکشی علیرضا جهانبخش به تیر دروازه خورد و در ادامه محمد محبی دروازه حریف را برای بار سوم باز کرد. داور یکبار دیگر برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و در تصاویر تلویزیونی مشخص شد محبی پیش از گل روی یکی از بازیکنان امارات خطا کرده و به همین دلیل گل مردود شد.

.

دقیقه ۸۵: آزمون در موقعیت دیگری در تک به تک با دروازه‌بان امارات قرار گرفت و ضربه‌اش به بیرون رفت. ضمن اینکه آفساید او نیز گرفته شد.

دقیقه ۳+۹۰: شوت فابیو لیما را علیرضا بیرانوند گرفت.

دقیقه ۳+۹۰: در یک رفت و برگشت توپ به یحیی الغسانی رسید و این بازیکن که ضربه پنالتی‌اش را از دست داده بود موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

.

/

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا