خراسان رضوی

تب ناگهانی وجه افتراق آنفلوانزا و کرونا محسوب می شود

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از وب دا، دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه آنفلوانزا در فصول سرد سال بروز می‌کند در حالی‌که کرونا در تمام فصول سال بروز می‌کند، خاطرنشان کرد: پیک اول آنفلوانزا بیشتر در اواخر آبان ماه و اوایل اذرماه بروز پیدا می‌کند و در فصل سرد سال خودنمایی می‌کند این در حالی است که کرونا مخصوص فصل خاصی از سال نیست و تاکنون چند پیک آن را تجربه کرده‌ایم.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری کرونا براساس شرح حال و  نمونه‌برداری توسط کادر درمان انجام می‌شود و در شرایطی که احتمال دو بیماری وجود دارد هر دو تست برای بیمار انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می‌تواند در کاهش آمار مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی موثر باشد، ابراز کرد: ۸۲ درصد جمعیت جامعه دز اول واکسن را دریافت کردند و نوبت دوم در حال انجام است.

نهبندانی گفت: تعداد و تنوع واکسن در سطح جامعه خوشبختانه در شرایط خوبی است از همین رو از عموم مردم درخواست می‌کنیم تا برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: با توجه به اینکه مدارس و کسب‌وکارها بازگشایی شده‌اند لزوم واکسیناسیون چندین برابر بیشتر از قبل احساس می‌شود از همین رو توصیه اکید می‌کنیم که واکسیناسیون با سرعت بالای  از سوی مردم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون بعد از سه ماهه اول بارداری هیچ‌گونه عوارضی برای مادر و جنین ندارد بنابراین مادران باردار نیز به دلیل جلوگیری از وخامت حال بعد از ابتلا به کرونا در امر واکسیناسیون تعلل نکنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا